Elektroniczna reklama skutkuje

Raport Datamonitor obala sceptyczne poglądy, co do skuteczności e-reklamy, choć potwierdza, że tradycyjne media przeważają pod tym względem.

Firma badawcza Datamonitor przeprowadziła badania na temat skuteczności reklamy internetowej i "mobilnej" w Europie. Wynika z nich, że 71-proc. respondentów, którzy posiadają dostęp do Internetu, zapadł w pamięci fakt otrzymania reklamowego maila, SMS-a, wyświetlenia banera reklamowego czy reklamy pop-up na monitorze komputera w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. 50% natomiast przyznaje, że samorzutnie zwraca uwagę na różne formy elektronicznej reklamy.

Nie zmienia to faktu, że reklama na tradycyjnych nośnikach pozostaje wciąż bardziej skuteczna. Sprawdza się lepiej, zwłaszcza telewizyjna, nawet jeżeli chodzi o reklamę serwisów WWW. 79% respondentów Datamonitor stwierdziło, że częściej zagląda do serwisów reklamowanych w tradycyjny sposób, niż w Internecie. Skuteczniejsza od reklamy elektronicznej jest także radiowa, ale już prasowa ma podobną siłę oddziaływania.

Jednak analitycy wskazują na potencjalnie większe możliwości kierowania reklamy elektronicznej, na większe możliwości jej kształtowania i zmiany. Ich zdaniem nie istnieje dylemat, czy reklama elektroniczna jest skuteczna, tylko w jaki sposób integrować ją z innymi mediami.

<i>Źródło: Europemedia</i>