Edipresse walczy o internet

Edipresse, wydawca takich tytułów prasowych jak Viva, Przekrój, Przyjaciółka coraz intensywniej wchodzi do sieci. W dziale internetowym wydawnictwa nastąpiły zmiany kadrowe. Będą przebudowywane wszystkie dotychczasowe serwisy internetowe. Otwierane są także nowe witryny, pierwsza z nich to babyonline.pl, wortal przeznaczony dla rodziców oraz osób planujących lub oczekujących na dziecko.

Najbardziej znany serwis wydawnictwa to Polki.pl, który miał w październiku wg Megapanel PBI/Gemius 253 tys. użytkowników i zasięg 1,99%. - W listopadzie mieliśmy już ponad 300 tys. użytkowników. Do końa roku chcemy by Polki.pl miały ich 1 mln. [to dane na podstawie wewnętrznych statystyk Edipresse - przyp. red.] - mówi Tomasz Sofuł, zajmujący się promocją internetową Edipresse.

Poza tym wydawnictwo ma w sieci witryny swoich magazynów. Serwis Viva.pl przeszedł ostatnio gruntowną modernizację, jest teraz codziennie aktualizowany. -Naszym bezpośrednim konkurentem są serwisy portalu o2.pl - mówi Sofuł. Chodzi przede wszystkim o Pudelek.pl i LuxLux.pl. -Do końca roku chcielibyśmy mieć 0,5 mln użytkowników na Viva.pl - dodaje. Dla porównania, Pudelek.pl odwiedziło w październiku 996 tys. użytkowników (dane za Megapanel PBI/Gemius).

Dlaczego nowo otwarty serwis wydawnictwa jest przeznaczony właśnie dla rodziców? -Robiliśmy badania rynku i okazało się, że jest bardzo duży potencjał w tym segmencie - tłumaczy Sofuł. -To także świetna przestrzeń dla reklamodawców - dodaje. Edipresse zamierza większość reklam sprzedawać na własną rękę, bez pośrednictwa sieci reklamowych.

Edipresse walczy o internet

Serwis BabyOnLine.pl

Nad zawartością merytoryczną BabyOnLine.pl czuwa Marta Fidecka, psycholog dziecięcy, wcześniej współpracowała z wydawnictwami prasowymi. Serwis zawiera dużo "contentu" dla rodziców do tej pory niedostępnego w polskim internecie, w tym materiały wideo. -Wortal został uruchomiony teraz w wersji testowej. Pełna wersja zostanie udostępniona na początku marca 2006 - mówi Sofuł. Największą konkurencję dla BabyOnLine stanowi serwis eDziecko portalu Gazeta.pl, który wg. Megapanel PBI/Gemius miał w październiku 361 tys. użytkowników.

Z intensyfikacją działań w internecie wiążą się zmiany kadrowe. Działem internetowym Edipresse Polska kieruje od 1 listopada 2006 r. Anna Kęsicka, pełnomocnik zarządu ds. internetu. Z dniem 1 stycznia 2007 r. kierownikiem działu reklamy Edipresse Polska w internecie został Cezary Malinowski, wcześniej Account Manager w portalu Gazeta.pl. Dotychczasowa redaktor naczelna wortalu Polki.pl, Marta Sobolska, rozstaje się z wydawnictwem z końcem stycznia bieżącego roku.

Grupa Edipresse została założona ponad 100 lat temu w Szwajcarii. Wydaje ponad 160 tytułów w kilkunastu krajach europejskich i azjatyckich. Zatrudnia ponad 3800 osób. W Polsce Edipresse jest obecne od 1995 roku.