EcommerceStandard 2010 - najważniejsza konferencja w branży e-commerce!

Polski e-commerce wkroczył w nową fazę. Sprzedaż odbywa się na telefonach komórkowych, Facebooku, w grupach entuzjastów oraz ... za granicą. Nie stać Cię by pozostać w tyle za tymi trendami. Poznaj swoją konkurencję, liderów rynku oraz nowe rozwiązania podczas najważniejszej konferencji w tym roku - E-commerceStandard 2010!

Już w przyszłym tygodniu odbędzie się kolejna konferencja z cyklu E-commerceStandard 2010. Wydarzenie to poświęcone jest wartemu ponad 15 mld zł rynkowi e-commerce. Nad organizacją oraz jakością merytoryczną E-commerceStandard jak co roku czuwa branżowy serwis InternetStandard.pl

Najważniejszym punktem konferencji będzie prezentacja i omówienie przygotowanego przez redakcję, we współpracy z Politechniką Łódzką, raportu E-commerce 2010. W czwartej edycji raportu znajdzie się m.in. analiza wyników badania polskich sklepów internetowych, które udzieliły odpowiedzi w naszej rozbudowanej ankiecie.

- "W badaniu e-commerce 2010 wzięło podobnie jak w zeszłorocznej edycji prawie 600 polskich sklepów internetowych. Najliczniejszą kategorią okazała się branża RTV/AGD/Elektronika, niewiele mniej popularna to Dom/Ogród" - mówi dr Grzegorz Szymański, Katedra Systemów Zarządzania i Innowacji Politechniki Łódzkiej, który przy wsparciu redakcji Internet Standard opracował wnioski z badania sklepów.

Zdjęcie z poprzedniej edycji konferencji.

Zdjęcie z poprzedniej edycji konferencji.

Pytania, które zadaliśmy w naszej ankiecie dotyczyły m.in. organizacji sprzedaży (staż, pracownicy, asortyment, kanały sprzedaży), wyników finansowych (przychody, liczba zamówień, wyniki netto), marketingu (wykorzystywane formy marketingu, budżety reklamowe), infrastruktury informatycznej (hosting, oprogramowanie, płatności), obsługi logistycznej (opcje dostawy, firmy kurierskie) planów i perspektyw stojących przed polskim rynkiem e-commerce.

- "Polskie sklepy internetowe nie boją się kryzysu gospodarczego i z dużym optymizmem spoglądają w przyszłość, rokując wzrost sprzedaży. Co ciekawe bardziej obawiają się konkurencji, niż szybko powstających sklepów działających wyłącznie na platformie Allegro. Największe problemy w minionym roku właścicielom sklepów przysporzył kryzys oraz nie najlepsza obsługa dostawców i firm kurierskich" - dodaje dr Grzegorz Szymański.

Dodatkowo analizie sytuacji branży e-commerce poświęcony będzie panel dyskusyjny, do którego zaprosimy przedstawicieli sklepów internetowych.

Zdjęcie z poprzedniej edycji konferencji.

Zdjęcie z poprzedniej edycji konferencji.

Podczas konferencji poznamy także wnioski z badania właścicieli sklepów internetowych, które przeprowadziła firma badawcza Gemius. Znajdziemy wśród nich m.in. metody lojalizacji klientów sklepów internetowych, oczekiwane zmiany wielkości poziomu sprzedaży w ciągu najbliższych 12 miesięcy czy wykorzystanie rekomendacji zakupowych w procesie sprzedaży.

Twarzą w twarz z ekspertem

Oczywiście nasza konferencja to nie tylko badania, ale przede wszystkim wiedza i doświadczenie, którym dzielą się z uczestnikami eksperci i praktycy e-commerce. Poniżej omówienie kilku wybranych prezentacji:

- Jako, że coraz więcej polskich e-sklepów rozpoczyna działalność poza granicami naszego kraju, akceptacja płatności z zagranicy staje się ważnym zagadnieniem. O kwestiach z tym związanych opowie Michał Bzowy, wiceprezes zarządu, Przelewy24.

- Strach konsumentów przed dokonywaniem zakupów w internecie to wciąż istotny problem w e-handlu. O tym, jak europejski znak jakości ma zaspokoić potrzebę zaufania u klienta opowie Piotr Jarosz, country manager, Trusted Shops.

- O nowych sposobach dostarczania towaru do klienta, oraz jak skorzystać z synergii działań promocyjnych z wykorzystaniem sieci InPost opowie Rafał Brzóska, prezes zarządu, Grupa Integer.pl, prezes zarządu, InPost.

Zdjęcie z poprzedniej edycji konferencji.

Zdjęcie z poprzedniej edycji konferencji.

- W jaki sposób mobile wspomaga sprzedaż? Co bardziej efektywne w mobile shoppingu - wersja light sklepu czy aplikacja? I czy w ogóle mobile stanie się istotnym kanałem sprzedaży? Na te pytania odpowie Marcin Michalski z działu rozwiązań mobilnych Grupy Allegro.

- O tym, jak zwiększyć sprzedaż za pośrednictwem social commerce? opowie Viren Bhandari, właściciel Skarpetkowo.pl, Avantizakupy.pl i Bluzki24.pl, prezes zarządu InFlavo.pl

- W bloku poświęconym zagadnieniom związanym z marketingiem dla e-commerce prezentację dotyczącą nowej generacji performance marketingowi pokaże Gregory Binsfeld, CEO Adnations. Kierowana przez niego firma określa się jako "sieć reklamy efektywnościowej tylko dla wtajemniczonych".

- Na konferencji pojawi się także były prezes Interii - Grzegorz Błażewicz, reprezentujący firmę Benhauer specjalizującą się w tworzeniu aplikacji internetowych dla działów marketing. Grzegorz Błażewicz przedstawi Admanago, system, ułatwiający emisję reklam w Google... mający zastąpić specjalistę od SEM.

Pozostali prelegenci:

- Krzysztof Dębowski, dyrektor zarządzający, SARE

- Grzegorz Szymański, adiunkt, Politechnika Łódzka, Wydział Organizacji i Zarządzania

- Wojciech Ciemniewski, research executive, Gemius

- Krzysztof Łopuszyński, specjalista ds. badań e-marketingowych, Gemius

- Piotr Wrzalik, wiceprezes zarządu, współzałożyciel Contium

- Paweł Wyborski, członek zarządu, Data Force Group

- Marek Stopka, menedżer produktu, Data Force Group

- Justyna Skorupska, dyrektor sprzedaży, FACT-Finder

- Jakub Polkowski, dyrektor sprzedaży FACT-Finder

Sylwetki i prezentacje niektórych z zaproszonych przez nas przedstawicieli branży będziemy sukcesywnie ujawniali na naszym Facebookowym funpage. Tam też (i tylko tam) odbywa się także konkurs, w którym wygrać można wejściówki na konferencję.

Nasza doroczna konferencja dla branży e-commerce już w przyszłym tygodniu.

Spodziewamy się przedstawicieli e-sklepów, firm oferujących usługi dla e-commerce a także osób, które dopiero rozpoczynają przygodę w e-handlu.

Serdecznie zapraszamy!

Zdjęcie z poprzedniej edycji konferencji.

Zdjęcie z poprzedniej edycji konferencji.

AKTUALIZACJA:

Pojawiła się nowa wersja programu konferencji. Do sporej grupy prelegentów dołączył Maciej Idzikowski, prezes Neo24.pl.

Dlaczego akurat ten sklep? Na konferencji nie mogło przecież zabraknąć lidera polskiego rynku e-commerce. Więcej w raporcie E-commerce 2010.

Swoją obecność na konferencji potwierdzili także przedstawiciele Supertanio.pl. U podstaw działania serwisu legła idea bliska serwisom one day one deal. Murator (będący właścicielem Supertanio.pl) rozwiną jednak tą idee o kilka dni, a cały serwis postanowił powiązać z gazetą Super Express.

Z kolei o ciekawej społeczności szafiarek i możliwościach jej monetyzacji opowie Andrzej Domagała, członek zarządu Szafa.pl. A o sprzedaży usług przez internet opowie Dominik Golenia, CEO B2C business line, Symetria .

Aktualizacja: 22 września 2010 11:06

Pojawiła się nowa wersja programu konferencji.