E-biznes od kuchni: meble.pl

Marketing

Z racji specyfiki branży, serwis meble.pl od początku istnienia bardzo intensywnie promował się i reklamował w środowisku offline. Celem tych działań było informowanie producentów o możliwościach jakie stwarza internet oraz pozyskiwanie firm chętnych do reklamowania się w portalu. Meble.pl wystawiane były i są nadal na każdej większej imprezie branżowej, a co roku ukazuje się wielostronicowy promocyjny katalog pt. "Meble.pl". Serwis reklamowany był również w drukowanej prasie adresowanej do przedstawicieli rynku. Od 2007 r. spółka organizuje konkurs Diament Meblarstwa - w tegorocznej edycji udział wzięło 36 producentów prezentujących ponad 80 produktów w 19 kategoriach.

E-biznes od kuchni: meble.pl

Meble.pl na branżowych targach

Podstawę reklamy w środowisku on-line stanowi marketing w wyszukiwarkach. Outsourcingowo działania SEO prowadzone są przez firmy zewnętrzne, a także przez własnego specjalistę zatrudnionego w Spółce. Wykorzystywane są również płatne linki, ale stanowią one niewielki odsetek działań w obszarze marketingu w wyszukiwarkach. W grudniu 2008 r. przeprowadzono również kampanię w serwisie Nasza-Klasa.

Serwis promuje się również dzięki współpracy z innymi graczami internetowymi. Nawiązana jest współpraca z GazetaDom.pl, a w ramach opracowanego raportu sponsorowanego ("Polacy kupują meble w internecie") z Onet.pl, gdzie prowadzono również kampanię serwisu. Stałym partnerem meble.pl jest też Domosfera.pl, z którą organizowane są również doraźne akcje promocyjne oraz program Dekoratornia.

Użytkownicy

Co ciekawe zdecydowanie liczniejszą grupę użytkowników serwisów Grupy Meble.pl stanowią kobiety. Z analizy wrześniowej fali badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że jest ich aż 67%. Zauważyć również można przewagę osób w wieku 25-34 lata (37%) oraz 15-24 lata (23%), posiadających wykształcenie wyższe (23%) oraz zasadnicze (21%) i średnie (19%). Jeśli chodzi o staż korzystania z internetu w grupie użytkowników Meble.pl, to najwięcej osób wykorzystuje internet od 2 do 5 lat (44%) lub powyżej 5 lat (38%), dodatkowo ponad 81% internautów korzysta z sieci codziennie lub prawie codziennie. Najwięcej osób odwiedzających Grupę Meble.pl pochodzi z województwa mazowieckiego (23%), a także śląskiego i wielkopolskiego - po 10%.

Perspektywy i plany

Jarosław Czarnik, prezes spółki Meble.pl ma głowę pełną pomysłów i planów związanych z najbliższą przyszłością portalu. Zamierza m. in. stworzyć platformę e-commerce 3 D, gdzie będzie można samodzielnie wykonać dokładną wizualizację wyposażenia wnętrza pokoju lub kuchni oraz od razu złożyć zamówienia na konkretne meble i akcesoria. Projekt warty 1 mln zł uzyskał dofinansowanie ze środków UE i jego start nastąpi prawdopodobnie w połowie 2010 r.

Kolejnym przedsięwzięciem z obszaru e-commerce będzie internetowa hurtownia z meblami i akcesoriami meblowymi, która ma działać w oparciu o integrację stanów magazynów producentów i dzięki temu zapewniać kompleksową i aktualną informację o dostępności produktów. Na ten projekt również złożyliśmy wniosek do PARP, ale nawet jeśli dofinansowania nie dostaniemy i tak wdrożymy go w życie - zapewnia prezes Spółki.

Uruchomienie własnej linii produktów meblowych sprzedawanych tylko przez internet pod marką meble.pl, które ceną i designem dostosowane będą do preferencji i możliwości młodych użytkowników sieci - to kolejny planowany projekt. Obok linii "młodzieżowej" powstanie również seria droższych mebli ekskluzywnych, które jednak nie będą sprzedawane przez internet.

Rok 2010 przyniesie też nową wersję portalu meble.pl, który nastawiony będzie również na klienta indywidualnego i wzbogacony narzędziami społecznościowymi. Kontynuowane będą działania związane z wdrażaniem sklepów internetowych dla podmiotów opierających swoją działalność na sieci dystrybutorów, a także rozwijana współpraca z portalami, w ramach której na innych serwisach działać będzie pasaż handlowy meble.pl