E-biznes od kuchni: Agito.pl

W listopadzie 2007 r. spółka pozyskała w ofercie pre-IPO (oferta skierowana do dotychczasowych akcjonariuszy) 2 mln zł na dalszy rozwój, zaś 27 grudnia złożyła w Komisji Nadzoru Finansowego swój prospekt emisyjny. Ostatnie ważne wydarzenie w historii Agito miało miejsce 31 grudnia 2007 r. Spółka po raz kolejny podpisała umowę na obsługę logistyczną z firmą ESM Logistics.

Oferta

Obecnie Agito.pl oferuje swoim klientom około 15 tysięcy produktów w dziewięciu kategoriach asortymentowych: Audio-Video, Fotografia, Duże i Małe AGD, Telefony GSM, Komputery i akcesoria, Podzespoły PC, Oprogramowanie i Muzyka. Towar pochodzi od kilkudziesięciu dostawców - dystrybutorów danego typu sprzętu lub producentów, którzy mają w Polsce swoje przedstawicielstwa.

E-biznes od kuchni: Agito.pl

Trzy największe grupy w strukturze asortymentowej Agito.pl to Komputery, Audio-Video oraz Duże i Małe AGD. Kilka tysięcy produktów można też znaleźć w dziale Muzyka, ale jak mówią przedstawiciele sklepu, ten dział istnieje głównie po to, by zachęcić klientów do zapoznania się z pozostałą ofertą.

W październiku 2007 r. instytut badawczy Pentor przygotował na zlecenie Agito S.A. porównanie cen wybranych produktów w pięciu sieciowych hipermarketach ze sprzętem RTV i AGD (m.in. Saturn, Media Markt, Electroworld) oraz w siedmiu sklepach internetowych (m.in. Euro.com.pl, Hoopla.pl, Maximedia.pl). Jak wynika z raportu Pentora, Agito.pl jest obecnie najtańszym polskim sklepem z elektroniką. Ceny porównywanych produktów były tutaj niższe średnio o 7% niż u innych internetowych sprzedawców, a także o 16% niższe niż w sklepach tradycyjnych.

E-biznes od kuchni: Agito.pl

Magazyn Agito.pl w Chorzowie

Trzy dostępne w Agito.pl formy płatności to płatność za pobraniem, przelew i raty (sprzedaż ratalną obsługuje Żagiel S.A.). W sklepie nie można płacić kartą kredytową. Dlaczego? Jak powiedział nam Tomasz Sypuła, koszty obsługi kart spowodowałyby wzrost cen produktów. W 2007 r. klienci Agito.pl najchętniej płacili za zamówione towary przy odbiorze (64% wartości wszystkich zamówień), następnie przelewem (34%) i w ratach (2%).

Sklep oferuje dwie opcje dostawy. Zamówienia o wartości mniejszej niż 200 zł mogą być dostarczone przez Pocztę Polską - w tym przypadku koszt dostawy wynosi 9,5 zł. Druga opcja to przesyłka kurierska, która kosztuje 15 zł. Do tych kwot należy doliczyć 5 zł, jeśli zdecydujemy się na płatność za pobraniem lub na raty, a także od 19 do 79 zł, jeżeli zamawiamy produkty o dużej wadze lub dużych gabarytach. Jaką popularnością cieszą się oba sposoby dostawy? Ponieważ średnia wartość zamówienia w Agito.pl wynosi około 1000 zł (brutto), większość przesyłek dostarcza klientom sklepu firma kurierska (UPS).

Strona WWW

Przez pięć lat od uruchomienia witryna Agito.pl ulegała jedynie kosmetycznym zmianom. Pierwszą dużą metamorfozę przeszła dopiero pod koniec ubiegłego roku. Co można powiedzieć o nowej odsłonie Agito.pl? Na pewno strony sklepu są teraz bardziej przejrzyste i funkcjonalne.

E-biznes od kuchni: Agito.pl

Agito.pl, strona główna

Ze strony głównej usunięto wszystkie zbędne elementy. To co na niej zostało, to wyszukiwarka, lista grup asortymentowych, boczny pasek "Aktualności" oraz belka z przydatnymi linkami. Po wybraniu jednego z dziewięciu głównych działów przechodzimy do strony, na której znajdziemy odnośniki do podrzędnych kategorii oraz promowane oferty.

W poszczególnych kategoriach możemy już przeglądać listę wszystkich dostępnych towarów. Pod wyszukiwarką umieszczony został filtr, który pozwala wyświetlić na stronie tylko produkty o określonych przez nas parametrach. Dodatkowo, w każdej kategorii obok listy towarów pojawiają się aktualne promocje, bestsellery i nowości.

E-biznes od kuchni: Agito.pl

Agito.pl, porównanie produktów

Przy każdej ofercie z listy wyświetlany jest krótki opis produktu, jego podstawowe parametry i cena, a także dwa odnośniki: "Dodaj do koszyka" i "Dodaj do porównania". Klikając drugi odnośnik umieścimy wybrany produkt w okienku "Porównaj" po prawej stronie ekranu. Jeśli znajdą się tam co najmniej dwa produkty z tej samej kategorii, po wciśnięciu przycisku "Porównaj" ukaże się nam okno, w którym będziemy mogli porównać ich parametry. To dość przydatna funkcja.

Co znajdziemy na stronach produktów? Na górze - to co w większości sklepów, a więc ceny, zdjęcia, informacje o kosztach i czasie dostawy oraz przycisk "Dodaj do koszyka" (który, nawiasem mówiąc, w Agito.pl mógłby być lepiej wyeksponowany). Na dole strony zobaczymy natomiast dużą ramkę i, w zależności od produktu, kilka różnych zakładek np. "Opis produktu", "Parametry techniczne", "Polecane akcesoria" itp.

E-biznes od kuchni: Agito.pl

Agito.pl, strona produktu

W zakładce "Produkt w zestawie" Agito.pl namawia nas do zamówienia kilku produktów za jednym zamachem. Przykładowo, jeśli wejdziemy na stronę aparatu cyfrowego, sklep zaproponuje nam kilka różnych zestawów, w których znajdziemy np. dodatkowe obiektywy, kartę pamięci, torbę czy zapasowy akumulator. Na stronie każdego produktu znajdziemy również zakładkę "Opinie". Niestety, jak wynika z naszych obserwacji, komentarze klientów można znaleźć tylko przy najpopularniejszych produktach.

To, co wyróżnia dobre sklepy internetowe, to dodatkowe informacje, które powinny pomóc klientom w dokonaniu najlepszego wyboru. Agito.pl oferuje swoim klientom poradniki (okienko "Eksperci radzą"), czyli dłuższe artykuły poświęcone różnym kategoriom asortymentowym. Dowiemy się z nich, jakie jest znaczenie parametrów charakteryzujących dany rodzaj sprzętu, a także co powinniśmy brać pod uwagę przy wyborze konkretnego modelu. Obecnie na stronach sklepu znajdziemy dwanaście poradników, niebawem mają się pojawić następne.