E-reklama w ryzach standardów

Dwie instytucje kontrolujące i korygujące reklamę internetową ogłosiły wprowadzenie pierwszej europejskiej standaryzacji tej formy promocji. Jest to próba uporządkowania zjawiska i ułatwienie reklamodawcom wyboru najlepszej opcji marketingowej.

Nad ustaleniem standardów pracowały wspólnie European Interactive Advertising Association (EIAA) oraz europejski oddział światowej organizacji Interactive Advertising Bureau Europe (IAB Europe). Uchwalono sześć formatów, w tym cztery obejmują już wcześniej opracowane przez IAB kształty e-reklamy.

Nowe standardy obejmują:

- tradycyjny banner o wymiarach 468x60

- skyscraper 120x600

- szeroki skyscraper 160x600

- prostokąt 180x150

- średni prostokąt 300x250

- super banner 728x90

W komentarzu do ogłoszonych standardów Michael Kleindl, członek zarządu EIAA zaznaczył, że wynikają one z potrzeb reklamodawców, którzy domagają się ujednoliconych form reklamy. ”W ramach tych formatów agencje reklamowe będą mogły wykazywać się kreatywnością, a jednocześnie przygotowując reklamę, będą wiedziały, że właśnie w takich wymiarach zostanie ona zaprezentowana w Internecie” - powiedział Kleindl.

Więcej informacji:

http://www.eiaa.net

http://www.IABEurope.ws