E-commerce w Europie trzyma się mocno
- Zuzanna Szybisty,
- 13.08.2007, godz. 12:10
Wartość europejskiego e-commerce w 2011 osiągnie 323 mld EUR (407 mld USD), szacuje eMarketer. Polska ma być jednym z motorów napędzających rynek e-commerce w Europie na początku drugiej dekady.
W 2006 r. przychody ze sklepów internetowych w Europie osiągnęły wartość 106 mld EUR (133 mld USD) i nadal intensywnie wzrastają. Największy skok - o 37%- przewidziany jest na obecny rok. Wartość ze sprzedaży online ma wynieść 197 mld USD. Amerykańska firma badawcza przewiduje, że średnio o 25% będą wzrastać przychody e-commerce w Europie w kolejnych latach.
Według badania trzy największe rynki e-commerce w Europie to Wielka Brytania, Niemcy i Francja. Brytyjski rynek w 2006 r. wart był niemal 56 mld USD, niemiecki 27 mld USD, a francuski 12,5 mld USD. Zdaniem eMarketera, te trzy kraje stanowią tzw. pierwszą falę rozwoju e-commerce w Europie.
W ciągu najbliższych czterech lat spodziewana jest kolejna fala, lecz na nieco mniejszą skalę, która obejmie takie kraje jak Włochy, Holandię i Hiszpanię. Polska, wraz z Rosją i Czechami ma rozpocząć trzecią falę na początku przyszłej dekady.
Jak wynika z opublikowanego niedawno raportu Gemiusa i Sklepy24.pl "E-Commerce 2007", Polska jest liderem e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej.
Źródło: eMarketer