E-commerce w Europie osiągnie wartość 509,9 miliardów euro

Europę zamieszkuje 615 milionów osób w wieku powyżej lat piętnastu. 43% z nich dokonuje zakupów online, co ma sprawić, że wartość europejskiego rynku e-commerce w 2016 roku wyniesie 509,9 miliardów euro.

Takie dane wynikają z raportu Ecommerce Europe. Wspomniane 43% przedkłada się na 296 milionów osób, które odwiedzają sklepy online. Co ciekawe, przewidywany obrót rozkłada się procentowo niemal idealnie pomiędzy wschodnią część Europy, a zachodnią. Warto także dodać, że ma on być o 12% większy niż w 2015. Jak pokazują to statystyki, przeciętny europejski klient sklepu online wydaje rocznie na zakupy w sieci 1540 euro.

E-commerce w Europie osiągnie wartość 509,9 miliardów euro

Nie jest żadną nowością, że nabywcy kupują nie tylko w krajowych sklepach, ale również i w innych krajach kontynentu. 16% transakcji w 2015 roku było dokonanych transgranicznie. Ale w tym samym raporcie można znaleźć również informację, że tylko 8% małych i średnich sprzedawców umożliwia zakupy klientom z innych krajów. Wniosek? Potencjał Europy jest jeszcze nie w pełni wykorzystany. Eksperci są jednak dobrej myśli i przewidują, że w 2018 wartość e-commerce w tym rejonie świata wyniesie ponad 660 miliardów euro.