E-biznes od kuchni: meble.pl

W 2008 r. spółka przejmuje dotychczasowych konkurentów: mebleo.pl oraz meblowy.com.pl (ten ostatni za wysoką sumę 360 tys. zł) oraz otwiera pasaż handlowy rozszerzając dotychczasowe źródła przychodów oparte na reklamie o specjalny abonament. Półtora roku trwało "pisanie" platformy handlowej, za pośrednictwem której producenci mogli rozpocząć swą przygodę ze sprzedażą mebli on-line. Znowu bardzo trudno było przekonać firmy do uruchomienia takiego kanału sprzedaży - mówi Jarosław Czarnik. Nikt tak naprawdę nie wierzył, że meble można i da się sprzedawać przez internet. Obecnie w sklep.meble.pl wystawia się 140 podmiotów oferujących ponad 23 tys. produktów i liczby te stale się zwiększają. Miesięczny obrót na platformie przekracza 2 mln zł.

E-biznes od kuchni: meble.pl

Siedziba Spółki mieści się w Rudnej Małej k. Rzeszowa

W 2008 r. nawiązano współpracę z GazetaDom.pl oraz uruchomiono mediowy projekt meble.tv. Ruszył też międzynarodowy serwis Furniture.eu działający w 32 wersjach językowych, który jednak - przynajmniej na razie - nie spełnił pokładanych w nim nadziei. W 2008 r. witryna meble.pl zdobyła nagrodę Webstar.

Rok 2009 jest kontynuacją dobrze rozpoczętej passy. Powstaje Meble.pl sp. z o.o. - samodzielny podmiot gospodarczy wydzielony z firmy Czarnik, dotychczasowego właściciela marki meble.pl, a portfel Grupy Meble.pl wzbogaca się o kolejnego dotychczasowego konkurenta - kuchnie.pl (przejęty za 250 tys. zł). Ponadto firma sama rozpoczyna działalność w e-commerce otwierając internetowy sklep z meblami oraz akcesoriami meblowymi.

Stopniowo zmienia się też kierunek rozwoju serwisu, który obok klienta korporacyjnego docierać ma teraz do użytkownika indywidualnego - pierwszym etapem tego procesu jest uruchomienie narzędzi społecznościowych w postaci forum dyskusyjnego.

E-biznes od kuchni: meble.pl

Oferta

Podstawę działania portalu meble.pl stanowi katalog firm i produktów, informacje branżowe oraz pasaż handlowy.

Katalog firm oferuje dane o producentach mebli, salonach meblowych, firmach związanych z wyposażeniem wnętrz i oferujących usługi dla meblarstwa oraz projektantach i architektach. Zbudowany na podobnych zasadach katalog produktów dostarcza informacji o meblach, produktach dla meblarstwa oraz prezentuje wizualizacje i zdjęcia projektów oraz ich realizacji. Dodatkowo wspomniane katalogi uzupełnione są wykazem sklepów internetowych oraz organizacji i firm zagranicznych.

E-biznes od kuchni: meble.pl

Meble.pl - strona główna

Serwis meble.pl prezentuje przygotowane przez własny zespół redakcyjny informacje branżowe, relacje z targów, przegląd specjalistycznej prasy oraz sylwetki i dokonania młodych projektantów meblowych. Są też multimedia dostępne za pośrednictwem własnej platformy meble.tv oraz w ramach współpracy z TV4, dzięki której obejrzeć można odcinki emitowanego na szklanym ekranie programu wnętrzarskiego "Dekoratornia". Dla szukających praktycznych wskazówek dotyczących wyboru czy pielęgnacji mebli czeka dział "Poradnik", dla zainteresowanych kupnem lub sprzedażą używanych produktów jest sekcja ogłoszeń, a dla szukających zatrudnienia w branży - giełda pracy. Dział "Biznes" zawierający wyselekcjonowane informacje typowo branżowe adresowany jest do osób bezpośrednio związanych z rynkiem meblowym. Dostępna jest także darmowa aplikacja do wielowymiarowego projektowania i urządzania wnętrz, która szerzej rozwijana będzie dzięki dofinansowaniu ze środków unijnych.

Osobny obszar działalności spółki Meble.pl stanowi pasaż handlowy, na którym prezentują swoją ofertę różnorodni producenci (mebli, wyposażenia wnętrz, oświetlenia) i gdzie dostępny jest własny e-commercowy projekt Spółki - sklep z meblami oraz akcesoriami. To co wyróżnia pasaż od zbioru ofert występujących np. na Allegro to zastosowanie wielu szczegółowych filtrów charakteryzujących produkty (np. kontenerki przeglądać można stosując kryterium ilości szuflad, materiału z którego są wykonane, czy docelowego miejsca użytkowania). Wybrane kategorie mebli dostępne są również pod osobnymi domenami (np. stoliki.pl, toaletki.pl, kanapy.pl czy fotel.pl)

W ramach portalu działają też mniejsze projekty e-commercowe - np. obrazy.meble.pl (galeria obrazów, plakatów i tapet, które można zamówić i kupić) i księgarnia internetowa oraz tematyczne podserwisy (np. biurowe.meble.pl, kuchenne.meble.pl, sosnowe.meble.pl i kilkanaście innych), wkrótce nastąpi start kolejnego - wnetrza.meble.pl.

Od kuchni

Właścicielem serwisów Grupy Meble.pl jest spółka Meble.pl, która wydzielona została z Czarnik sp. z o.o. w styczniu 2008 r. Prezesem zarządu jest Jarosław Czarnik - pomysłodawca i twórca portalu. Siedziba firmy mieści się w niewielkiej miejscowości pod Rzeszowem o nazwie Rudna Mała. W 2008 r. 23% udziałów w Meble.pl sp. z o.o. stało się własnością funduszu IIF.

E-biznes od kuchni: meble.pl

Dział IT w Meble.pl

W spółce Meble.pl zatrudnionych jest 22 pracowników. Osiem osób pracuje w dziale IT i odpowiada za programistyczny obszar projektu. Na podstawie moich dotychczasowych doświadczeń zdecydowanie mogę stwierdzić, że w przypadku dużych projektów, a takim w zamierzeniu były meble.pl nie opłaca się korzystać z programistycznych usług zewnętrznych. Jeżeli zakładamy nieustanny rozwój, to na pewno warto zainwestować we własny zespół, mimo iż na początku takie rozwiązanie wydać się może zbyt kosztowne - mówi Jarosław Czarnik.

Trzy osoby pracują w Dziale Sprzedaży i zajmują się obsługą klientów branżowych zainteresowanych obecnością w katalogu firm i produktów w serwisie. W firmie zatrudnione są jeszcze 2 osoby z administracji i księgowości, 2 redaktorów, a także grafik komputerowy i pozycjoner, 2 pracowników odpowiedzialnych za inne serwisy oraz zespół prowadzący sklep internetowy. Część z tych osób pracuje zdalnie, dodatkowo kilka osób pracuje dla Meble.pl w niepełnym wymiarze godzin.