E-biznes od kuchni: Bankier.pl

Użytkownicy

Zgodnie z wynikami badania Megapanel PBI/Gemius, w czerwcu br. strony Bankiera odwiedziło 1,27 mln osób dokonując 47,7 mln odsłon (dane dotyczą serwisów biznesowych grupy Bankier.pl). Zarejestrowanych kont w serwisie jest obecnie 131 tys. Kto korzysta z serwisów Bankiera?

Pod względem płci nieznaczną większość użytkowników stanowią kobiety, zaś pod względem wieku dominują przedstawiciele grup wiekowych 25-34 i 45-54. Wykształcenie średnie posiada 22% użytkowników, wyższe niż średnie - niemal połowa (49%). Serwisy Bankiera odwiedzają internauci o stosunkowo długim stażu: 46% korzysta z sieci od 2 do 5 lat, a prawie jedna trzecia (30%) powyżej 5 lat.

E-biznes od kuchni: Bankier.pl

Wrocławska redakcja Bankiera

Jak nietrudno się domyślić, pod względem zarobków największa nadreprezentacja występuje w grupach deklarujących dochody netto od 2001 zł do 3000 zł i powyżej 3000 zł. W stosunku do średniej dla całego internetu, o 35% więcej użytkowników pochodzi z miast od 20 do 100 tys. mieszkańców i o 10% więcej z ośrodków liczących powyżej 500 tys. Serwisy biznesowe Bankiera cieszą się dużym zainteresowaniem przede wszystkim wśród urzędników i pracowników administracyjnych, specjalistów wykonujących wolny zawód oraz kierowników niższego szczebla.

Najczęściej zamawiane produkty w "Centrum Produktów Finansowych" to kredyty mieszkaniowe i konta osobiste, a coraz bardziej popularne stają się pożyczki gotówkowe i kredyty samochodowe. Sporym zainteresowaniem cieszą się też oba systemy partnerskie. W systemie dla osób fizycznych i małych firm zarejestrowanych jest ok. 13 tys. partnerów, zaś w "Internetowym Centrum Finansowym" - 100 witryn. W pierwszym systemie, sprzedawane są mniej więcej te same rodzaje produktów finansowych, co w "Centrum Produktów Finansowych", natomiast w drugim jest to uzależnione od profilu witryny (np. serwisy motoryzacyjne sprzedają najwięcej kredytów samochodowych).

Bankier od kuchni

Bankier od początku działa jako spółka akcyjna. Poniższy wykres przedstawia aktualną strukturę akcjonariatu:

E-biznes od kuchni: Bankier.pl

Obecnie ponad połowa akcji znajduje się w rękach drobnych inwestorów, a niecałe 21% nadal posiada fundusz MCI Management. W Bankiera zainwestowały trzy towarzystwa funduszy inwestycyjnych, które kontrolują ponad 27% kapitału. Niecałe 3% akcji należy do zarządu spółki.

E-biznes od kuchni: Bankier.pl

Warszawskie biuro Bankiera przy ul. Koszykowej 54

Bankier posiada udziały w dwóch spółkach zależnych: Internet Service S.A. (serwis MojeAuto.pl) oraz Pit.pl Sp. z o.o. (Pit.pl i Vat.pl), w których posiada odpowiednio 90,7% akcji i 60% udziałów. Po 2008 r. obejmie pozostałe akcje i udziały obu spółek.

Przez siedem lat działalności zarząd Bankiera zmieniany był cztery razy. Od połowy 2005 r. spółką zarządzają Tomasz Jażdżyński (prezes zarządu) i Joanna Kuzdak (członek zarządu), przewodniczącym Rady Nadzorczej jest obecnie Piotr Pajewski, a redaktorem naczelnym serwisu - Marcin Dziadkowiak.

Pod koniec 2006 r. inwestorów giełdowych zelektryzowała informacja o powołaniu na członka Rady Nadzorczej prezesa polskiego oddziału koncernu wydawniczego Axel Springer - Floriana Felsa. Na fali spekulacji kurs akcji Bankiera nagle wzrósł, ale pogłoski o planowanym przejęciu spółki przez niemiecki koncern ostatecznie się nie sprawdziły.

Bankier zatrudnia obecnie 38 pracowników: 12 osób tworzy zespół redakcyjny, 11 - dział sprzedaży, 3 - dział marketingu, a 10 pracuje w pozostałych działach. Telewizją Bankier.TV zajmują się w chwili obecnej trzy osoby.

E-biznes od kuchni: Bankier.pl

Wrocławska siedziba Bankiera przy ul. T. Kościuszki 29

Od kilku lat Bankier posiada dwa biura: we Wrocławiu przy ul. Kościuszki 29 i w Warszawie przy ul. Koszykowej 54. W pierwszej znajduje się cała redakcja, poza zespołem Bankier.TV, księgowość i część działu sprzedaży, natomiast w drugiej - pozostałe działy. Co ciekawe, zarówno we Wrocławiu, jak i w Warszawie, biura Bankiera znajdują się w tych samych budynkach co biura jego głównego konkurenta - serwisu Money.pl.

Sprzęt i oprogramowanie wykorzystywane przez Bankiera to mniej więcej standardowe wyposażenie każdego serwisu informacyjnego: serwery, komputery, systemy zarządzania treścią itp.