Dzwoń za darmo z PKT
- Andrzej Maciejewski,
- 20.04.2007, godz. 11:47
Polskie Książki Telefoniczne wprowadzają usługę "zadzwoń za darmo". Użytkownicy portalu pkt.pl mają możliwość telefonicznego kontaktu z interesującą ich firmą znajdująca się w bazie PKT bez ponoszenia opłat.
Firmy, które są zainteresowane usługą PKT mogą wykupić pakiety za 150, 250 i 500 zł ważne przez 12 miesięcy. Koszt połączenia to 20 gr netto za minutę połączenia na telefon stacjonarny i 55 gr netto na komórkowy, który odliczany jest od początkowej wartości pakietu. Wówczas przy standardowych danych pojawia się link "Zadzwoń za darmo".
Aby skontaktować się za darmo z wybraną firmą, należy w specjalnym oknie podać swój numer telefonu stacjonarnego lub komórkowego. System, dostarczony przez firmę Telegate informuje ogłoszeniodawcę o próbie kontaktu i zestawia połączenie do klienta.
Podmioty, które zdecydują się wykupić usługę mogą określić m.in. czas w którym będą oddzwaniać do zainteresowanych, w przypadku telefonów stacjonarnych określić strefę numeracyjną, tak aby m.in. wyselekcjonować klientów ze swojego województwa, a także wykluczyć numery należące np. do konkurencji, aby nie narażać się na nadużycia.
Jak zapewniają przedstawiciele PKT, wprowadzony numer pozostaje w systemie i nie jest widoczny dla firmy, z którą użytkownik chce nawiązać kontakt. Wprowadzane numery nie są gromadzone w żadnej bazie. Sprzedaż usługi ruszyła 16 kwietnia.
Nieco inne rozwiązania umożliwiające telefoniczny kontakt użytkowników z reklamodawcami (klient wykonuje połączenie na specjalny, na ogół darmowy numer) wprowadzają również WP i Netsprint oraz Onet