Dziewięć nowości w wyszukiwarce Google

Nowe funkcje "Show Options" umożliwiają lepsze filtrowanie wyników wyszukiwania. Obecnie ten zestaw przydatnych narzędzi liczy sobie już kilkanaście pozycji.

Google rozbudowało funkcjonalność "Show Options", zestawu narzędzi towarzyszących wyszukiwaniu, które zostały wprowadzone w maju tego roku (dzięki nim użytkownicy mogą porządkować wyniki wyszukiwania według różnych kryteriów).

Obecnie można ograniczyć wyświetlane wyniki do informacji, które pojawiły się w ostatnich 24 godzinach, zawęzić lub zwiększyć liczbę zwróconych przez wyszukiwarkę sklepów internetowych czy ograniczyć wyszukiwanie do blogów, książek oraz nowych serwisów. Można też zawęzić wyświetlanie wyników wyszukiwania do wybranego przedziału czasowego.

Funkcja "Show Options" jest dostępna na belce umieszczonej pod logo Google na anglojęzycznej stronie z wynikami wyszukiwania.

Zmiany w Google pojawiły się krótko po wprowadzeniu nowej funkcji Visual Search do wyszukiwarki Microsoft Bing. Umożliwiająca lepsze wyszukiwanie grafik funkcja została wprowadzona w ubiegłym tygodniu.

Wrześniowe wyniki badań rynku wyszukiwarek przeprowadzone przez firmę badawczą Nielsen wskazują na duże tempo, w jakim Bing zdobywa udziały w rynku. Zajął on pierwsze miejsce w rankingu firmy badawczej Nielsen 10 najszybciej rozwijających się wyszukiwarek. We wrześniu Nielsen ocenił jej udział w rynku na 10,7 proc. Według badań firmy Stat Counter, w lipcu udział Binga na rynku amerykańskim wynosił 9,1 proc.

O wprowadzeniu nowych funkcji, Google poinformowało na swoim oficjalnym blogu.