Dzieci Internetu

Poszukiwaczami są również osoby przynależące do grupy „Tłumu chwili obecnej” (ang. „Now” Crowd). Stanowią największą formację w Sieci (22% całej generacji). Szybko i nerwowo przeszukują Internet, żeby pozyskać interesujące ich informacje. Z przyjaciółmi tworzą internetowe społeczności. Nie lubią przebywać samotnie w Sieci.

Zupełnie odmienna jest „Drużyna z wysokim IQ” (ang. IQ Crew). Ta grupa traktuje Sieć jako źródło wiedzy. Nie interesują ich pogawędki przez Internet, wolą buszować po stronach WWW w poszukiwaniu nowych wiadomości. Większość z nich to bardzo dobrzy uczniowie.

Ostatnią subkulturą są „szpanerzy” (ang. Alter Ego.coms) stanowiący 14% populacji. Zależy im głównie na tym, by pokazać swoje umiejętności w Sieci. Często mają własne strony internetowe. Lubią imponować. Poszukują również rozrywki w Internecie. Są to zazwyczaj użytkownicy, którzy spędzają w Sieci najwięcej czasu.

Dzieci Internetu

Internet ponad wszystko

Pokolenie milenijne korzysta z wszystkim mediów. Po informacje o modzie najczęściej sięgają do magazynów – tam śledzą najnowsze trendy. Szczegółów jednak szukają w Sieci. Zbierają informacje o najnowszych kreacjach gwiazd filmu czy muzyki właśnie w Internecie. Z hitami muzycznymi zapoznają się poprzez radio, natomiast samych piosenek szukają w Sieci. Jednym słowem – wszystkie drogi prowadzą ich do Internetu.

Przeważająca większość przedstawicieli pokolenia milenijnego posiada własny komputer (92% osób w wieku od 19-24 lat, 82% w wieku od 13-18). Ponad połowa ma również konsolę do gier oraz telefon komórkowy. Ponad jedna czwarta wyposażona jest także w game boy’a, aparat cyfrowy oraz odtwarzacz mp3.

Co najmłodsi użytkownicy robią, kiedy są już online? 68% powiedziało, że słucha muzyki z płyty lub w formacie mp3. Prawie taka sama ilość nastolatków równocześnie je i surfuje. Co ciekawe, połowa ogląda telewizję albo rozmawia przez telefon. Młode pokolenie cechuje się wysoką podzielnością uwagi.

Dzieci Internetu

Dlaczego Internet?

Za jedną z najistotniejszych funkcji Internetu generacja milenijna wskazała możliwość wyszukiwania informacji oraz prowadzenia korespondencji. Ważna dla nastolatków jest opcja przesyłania zdjęć lub informacji o imprezach za pośrednictwem komunikatorów internetowych. Młodzi potrafią prowadzić rozmowy przez Internet z kilkoma osobami równocześnie. W zakładkach z ulubionymi miejscami w Sieci znajdziemy serwisy informacyjne, witryny, gdzie można zrobić zakupy oraz internetowe fankluby muzyczne bądź filmowe.

Czym dla młodych jest Internet? Głównie centrum informacyjnym: źródłem wiadomości o najróżniejszych promocjach, modnych produktach, gwiazdach muzyki, filmu, estrady, wynikach sportowych. Pokolenie milenijne określa Sieć mianem wolnego medium, wymykającego się ograniczeniom, skarbcem informacji. Większość z nastolatków nie wyobraża sobie życia bez możliwości bycia online. Są już dziećmi Internetu, które obcowały z Siecią od przedszkolnych lat.