Dyrektorzy nie są przekonani do blogów
- Piotr Zalewski,
- 23.05.2006, godz. 16:12
Dyrektorzy z listy Fortune 1000, nie są przekonani do blogów. Tylko 30% z nich przyznało, że dobrze rozumie czym jest blog internetowy.
Tylko 5% uważa, że blogi zyskują na wiarygodności jako platforma komunikacji. O tym, że blogi nie są ważną formą komunikacji, było przekonanych 62% członków zarządu największych firm.
Zaledwie 3% z zarządzających uważa, że blogi są dobrym narzędziem do budowania zaufania do marki. 74% jest zdania, że blogi nie nadają się, lub prawie się nie nadają, do budowania zaufania do marki.
Mniej niż 1% z dyrektorów firm z listy Fortune 1000 sądzi, że blogi są dobrym narzędziem do napędzania sprzedaży. 70% z nich uważa, że użyteczność blogów do tego celu jest znikoma.
Tylko 30% dyrektorów uznało, że dobrze rozumie, czym jest blog internetowy. Niewiele ponad 20% z ankietowanych dyrektorów czyta blogi związane z prowadzoną przez nich działalnością.
Blogi korporacyjne są w USA coraz popularniejsze, mają je takie firmy jak General Motors, Microsoft, Boeing, Kodak. Powstają strony internetowe, jak Business Blog Consulting, o tym, jak ważne są blogi korporacyjne w komunikacji z klientem. Magazyn Fortune opublikował artykuł "Why there's no escaping the blog?"
Badanie "Stan blogów korporacyjnych 2006", zostało przeprowadzone przez firmę Harris Interactive na grupie 150 losowo wybranych dyrektorów z listy Fortune 1000.
Więcej o badaniu: eMarketer.