Dynamiczny wzrost rynku reklamy online w Europie

Wydatki na reklamę internetową w Europie wzrosną do 16 mld EUR w 2012, wynika z ostatniego raportu Forrester Research. W ubiegłym roku reklamodawcy na reklamy online przeznaczyli 7,5 mld EUR.

Badania przeprowadzono w 8 krajach: we Francji, Niemczech, Holandii, Włoszech, Szwecji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Polsce.

Jak zauważają analitycy Forrester Research, rozwój reklamy internetowej był do tej pory powolny w Europie. Według informacji z tegorocznych budżetów przebadanych firm, ponad połowa z nich przeznaczy w tym roku znacznie więcej na reklamy w internecie niż w zeszłym roku.

Reklamy w wyszukiwarkach, poczta email oraz tzw. display ads będą w 2012 r. stanowić 18% całego europejskiego budżetu przeznaczonego na reklamy, szacuje Forrester Research.

Z kolei według danych innej firmy badawczej- eMarketera z grudnia 2006 r. najwięcej w Europie na reklamę online przeznacza Wielka Brytania, Francja i Hiszpania. Przewidywane wydatki na reklamę w internecie w 2007 r. wyniosą w Europie 7,5 mld EUR.

Źródło: eMarketer