Dwa w jednym

Bankier.pl, jeden z najpopularniejszych polskich portali finansowych, ma nowego inwestora. Po funduszu MCI Management - funduszu venture capital - jest nim inny fundusz tego typu - bmp.

Za 850 tys. EUR bmp objęło 20% kapitału akcyjnego Bankiera. Kolejna transza, za tę samą kwotę, ale już obejmująca 6,7% kapitału powinna zostać objęta w sierpniu br. Także w drodze podwyższenia kapitału wortalu. Po pierwszej transakcji udział MCI w kapitale bankiera spadł z 72,01% do 54 ,05%. MCI musiał się zobowiązać do odkupienia udziałów w Bankierze jeżeli roczna stopa wzrostu z inwestycji nie przyniesie bmp co najmniej 25% w skali roku.

„Wprowadzenie drugiego inwestora dla zwiększenia wartości firmy, w którą inwestujemy jest stałym elementem naszej strategii” - tłumaczy Christopher Jasiak, partner i wiceprezes MCI. Tak było np. w przypadku Computer Communication Systems, gdzie obok MCI pojawił się fundusz z grupy Enterprise Investors.

Udziałowcy planują wprowadzenie Bankiera na giełdę. Wstępny termin to I połowa 2002 r., ale nie zostało to jeszcze do końca przesądzone. Jens Spyrka, prezes bmp Polska zauważył, że obecna atmosfera na warszawskim parkiecie nie jest zbyt sprzyjająca dla pojawiania się na nim firm nowych technologii i z takim posunięciem nie ma co się spieszyć. „Poza tym to nie musi być giełda w Warszawie” - powiedział Jens Spyrka.

Według niego inwestycja bmp trwa średnio 2-3 lata, ale „to nie znaczy, że nie może być dłuższa”. Z kolei Christopher Jasiak powiedział, że inwestycje MCI w spółki działające w sektorze business to customer (B2C) już się zakończyły. Obecnie celem funduszu są obszary m-commerce i business to business (B2B).

Ubiegłoroczne przychody Bankiera wyniosły 900 tys. zł, zaś koszty jego działania - 1,8 mln zł.