Dwa miliardy w tydzień

Firma badawcza comScore Networks donosi, że w ciągu tygodnia, który rozpoczął się amerykańskim świętem dziękczynienia, mieszkańcy Stanów Zjednoczonych wydali na zakupy online 2 mld USD. Oznacza to 34-proc. wzrost w stosunku do analogicznego tygodnia roku poprzedniego.

Raport comScore Networks mówi, że wydatki online na usługi i dobra nie będące usługami turystycznymi wyniosły 1,4 mld USD i wzrosły o 38% w porównaniu z tym samym tygodniem w roku 2001. Z kolei wydatki na turystykę wzrosły o 24% i wyniosły 567 mln USD.

Jak twierdzą specjaliści z comScore Networks największy wzrost sprzedaży poprzez Internet zanotowały produkty z sektora "dom i ogród" - 72%; wydatki na tego typu artykuły w omawianym tygodniu wyniosły 328 mln USD. Sprzedaż w kategorii "sport i fitness" wzrosła o 67% i osiągnęła 153 mln Na trzecim miejscu znalazły się wyroby jubilerskie i zegarki – 66% i 121 mln USD.

Zdaniem analityków z comScore dla handlu oraz reklamy online nadchodzą dobre czasy. Jak twierdzą przedstawiciele Yahoo!, sprzedaż reklam w portalu "odbija się od dna" i za czarty kwartał spodziewany jest 5-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży reklam. InternetNews donosi tymczasem, że wydatki na reklamę online wzrosną w Stanach Zjednoczonych w przyszłym roku o 16% i zamkną się kwotą 5 mld. USD.