Dwa nowe produkty Windows Live

Microsoft zaprezentował nowe aplikacje z serii Windows Live i już zapowiada kolejne. Takie działania mają pomóc w firmie w walce o internetowy rynek z dwoma gigantami: Google i Yahoo.

Microsoft stawia na strategię "software plus usługa", która ma pomóc firmie w objęciu pozycji dominującej nie tylko na rynku oprogramowania desktopowego, ale także webowego, informuje Reuters.

Do rodziny Live, do której należą m.in. wyszukiwarka oraz skaner bezpieczeństwa, dołączą dwa nowe produkty: Windows Live Folders oraz Windows Live Photo Gallery.

Pierwszy z nich to udoskonalona wersja galerii zdjęć Photo Gallery dostępnej w Windows Vista (w polskiej wersji nazywa się "Galeria fotografii systemu Windows"). Nowa galeria będzie produktem desktopowym, ale zapewniającym silną integrację z internetem, m.in. poprzez współpracę z platformą społecznościową Windows Live Spaces.

Ciekawszy wydaje się drugi projekt - Live Folders. To wirtualny dysk o pojemności 500MB. Foldery na sieciowym dysku mogą być prywatne, publiczne lub współdzielone z innymi użytkownikami. Dostęp do nich jest możliwy z każdego komputera podłączonego do sieci i wyposażonego w nowoczesną przeglądarkę. Na razie Windows Live Folders Beta jest dostępne jedynie dla wąskiej grupy beta testerów.