DuobleClick notuje straty

Aż o 11% potaniały w środę akcje dostawcy oprogramowania adserwerowego – firmy DoubleClick - po tym, jak dzień wcześniej spółka ogłosiła swe wyniki finansowe za trzeci kwartał.

Nowojorska firma ogłosiła, że jej przychody w 3Q spadły do 74,6 mln USD, co oznacza 1,4% spadku w stosunku do drugiego kwartału br. i aż 19,5% wobec trzeciego kwartału 2001 r. W trzecim kwartale spółka wykazała ponownie stratę netto w wysokości 63 mln USD, czyli 46 centów na akcję. Z kolei w 2Q DoubleClick odnotował zysk netto w wysokości 4,1 mln USD, czyli 3 centy za akcję.

Zysk pro forma wyniósł w trzecim kwartale 6,6 mln USD, czyli 5 centów za akcję, podczas gdy w drugim kwartale 2,5 mln USD i 2 centy za akcję. W analogicznym okresie roku poprzedniego wynik pro forma był ujemny i wyniósł 12,6 mln USD, czyli 9 centów za akcję.

DoubleClick przewiduje swoje przychody w czwartym kwartale na poziomie 62-66 mln USD i wydatki operacyjne w wysokości 42-44 mln USD.