Druga internetowa bańka, czyli ile już powinien zarabiać internet
- internetSTANDARD,
- 18.01.2006, godz. 14:00
Na internecie da się zarobić - wiedzą o tym portale, sieci reklamowe, e-sklepy czy serwisy z usługami. Z roku na rok zyski są coraz większe, więc warto zapytać, co zrobić, by je roztropnie pomnożyć bądź zainwestować. Na co postawić a czego się wystrzegać? Opcji jest wiele. O tym, jak najlepiej poprowadzić swoją działalność internetową opowiadać będą specjaliści z branży na konferencji Internet Standard "2k6. Powrót boomu". Okazja jest niepowtarzalna.
Rośnie
Pierwsze "twarde" dane dotyczące wartości rynku internetowego w 2005 roku pojawią się już wkrótce. Wstępne szacunki wskazują już teraz, że po raz kolejny wzrosty były powyżej oczekiwań.
W Polsce mówi się wstępnie o ok. 150 mln zł z reklamy internetowej, włączając w to reklamę w wyszukiwarkach. Oznacza to, że przewyższyliśmy zeszłoroczne prognozy o ok. 50 mln zł (wstępnie zakładano, że e-reklama w Polsce przyniesie w 2005 roku ok. 100 mln zł).
Największym rynkiem w Europie wciąż pozostaje Wielka Brytania, gdzie tak jak w innych krajach kontynentu zanotowano rekordowe wyniki za 2005 rok. Szacuje się, że e-branża przyniosła ponad 1 mld funtów (ok. 6 mld zł), a ten rok zakończy się ok. 50% wzrostem.
Na konferencji 2k6. Powrót boomu opowiemy bliżej, jak wygląda polski rynek internetowy i co będzie się działo w Europie Zachodniej.
Jak skorzystać?
Najważniejszym pytaniem pozostaje jednak kwestia, jak wykorzystać internetową hossę. W którą stronę poprowadzić swoją działalność? Łukasz Wejchert i Marek Kapturkiewicz z Onetu, Tomasz Jażdżyński z Bankier.pl, Tomasz Cisek z Adnetu oraz Gwidon Humeniuk z CR Media mówić będą o możliwościach wykorzystania internetowego potencjału.
Na konferencji 2k6. Powrót boomu eksperci będą radzić, jak zintesyfikować swoje zyski. Pokażemy, co może spółce internetowej dać giełda. Zaprezentujemy też sposoby wejścia z e-biznesem na rynki krajów ościennych. Podpowiemy, co trzeba zrobić, by przez lata utrzymać pozycję lidera na rynku.
Jak zmierzyć?
Myślę, że konferencja ma szansę stać się jednym z najważniejszych wydarzeń branżowych w Polsce. Po roku szybkiego wzrostu warto się wspólnie zastanowić, jak takie tempo utrzymać.
Dużym problemem internetu jako medium reklamowego jest na pewno "nadmiar" nowych idei i rozwiązań technologicznych. To w mojej opinii jedna z największych barier rozwoju branży w przyszłych latach.
Osobiście liczę więc na to, że uda mi się pokazać, że można się efektywnie promować w wyszukiwarkach, nie posiadając żadnej specjalistycznej wiedzy i co ważniejsze, dysponując naprawdę nie dużym budżetem reklamowym.
Na konferencji 2k6. Powrót boomu przedstawiciele firmy Gemius Marcin Pery i Eliza Bujnowska opowiedzą dokładnie, na co przydać się mogą internetowe pomiary w działaniach marketingowych.
Trendy 2006
Myśląc o 2006 roku wszyscy zastanawiamy się, na co postawić, które usługi wzmocnić a które odłożyć do lamusa. Wstępne badania z Europy Zachodniej sugerują, że 2006 rok bez wątpienia powinien sprzyjać dalszemu rozwojowi telefonii internetowej i telewizji interaktywnej.
Już w 2005 roku stawialiśmy na multimedia. Wzrost popularyzacji łączy szerkopasmowych w Polsce powinien dodatkowo przyspieszyć rozwój usług opartych o multimedia.
Zmiany dotyczyć będą również e-reklamy. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku będziemy mogli powoli pożegnać tradycyjny banner, który wypierany zostaje przez formy multimedialne.
Na konferencji 2k6. Powrót boomu eksperci z branży zaprezentują możliwości nowych usług, pokażą, na co stawiają i jak plany wcielić w życie. Michał Brański opowie o perspektywach rozwoju telewizji interaktywnej w Polsce. Eksperci od reklamy internetowej: Benita Jakubowska, Adam Wysocki, Olgierd Cygan pokażą, co jest "trendy" i jak na e-rynku znaleźć swoje miejsce. Sławomir Stępniewski i Tomasz Sucheta opowiedzą, jak najskuteczniej realizować startegię komunikacji internetowej.
Wyszukiwanie ponad wszystko
Od 2002 roku od I forum IAB nie było w Polsce znaczącej konferencji poświęconej I
internetowi jako kanałowi komunikacji. Mam nadzieję i życzyłbym sobie, by konferencja IDG stała się ważnym wydarzeniem dla naszej branży. Co to znaczy ważna?
1. Powinno się na niej znaleźć jak najwięcej słuchaczy, którzy decydują o tym, jak wydawane są budżety marketingowe w ich firmach.
2. Konferencja powinna być szeroko rozreklamowana w mediach online i offline - o internecie powinno się mówić jak najwięcej i najnajczęściej.
3. Dobrze by było, gdyby konferencja zakończyła się jakimś podsumowaniem, które będzie drogowskazem dla naszych klientów.
Wejście Google do Polski z pewnością będzie miało wpływ na kształ polskiego rynku. Czy portalom uda się zachować swoje pozycje? W jaką stronę rozwijać się będzie rynek wyszukiwania?
Na konferencji 2k6. Powrót boomu Michał Lorenc z Google, Artur Banach z NetSprinta będą opowiadać o tym, dlaczego warto zainwestować w wyszukiwanie i jakie to będzie miało konsekwencje dla polskiej branży.
Internet - medium tradycyjne
Co do tego nie mają wątpliwości prezesi Onetu. Ich zdaniem rewolucja już się dokonała, bo internet zaczął być postrzegany jako niezbędne medium w każdej kampanii promocyjnej. Jak na tym będziemy mogli skorzystać - opowiedzą nam eksperci Onetu w szczegółach podczas swojej prezentacji na konferencji 2k6. Powrót boomu
czy też w trakcie dyskusji panelowej o zmianach rynku w 2006 roku.
Wszystkich bardzo serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w konferencji.
Patronat nad medialny nad konferencją objęły: Onet.pl, Computerworld online oraz CMO.
Konferencja organizowana jest również pod branżowym patronatem IAB Polska.
Partnerami przedsięwzięcia są: Gazeta.pl, Google oraz HYPERmedia.