Druga połowa roku reklamowo słabsza

Według szacunków TNS, wydatki na cała reklamę w Stanach Zjednoczonych wzrosły w stosunku do pierwszego półrocza o 4,1%. Jednak naprawdę dobrze było w pierwszym kwartale. Kolejne trzy miesiące to spadek. Trzeci kwartał ma być jeszcze gorszy. Na szczęście sam internet trzyma się mocno. A pod koniec roku są Święta...

TNS licząc wydatki na reklamę internetową nie bierze pod uwagę sum wydawanych na usługi marketingowe związane z wyszukiwaniem, które w Ameryce stanowią już ponad 40% wszystkich wydatków na reklamę internetową. Stąd dość zaskakująca prognoza: w 2005 roku wzrost wydatków ma być na poziomie 7,6%. eMarketer, dla porównania, przewiduje wzrost rzędu 34%, co nominalnie ma przynieść 12,9 mld USD. W 2004 roku rynek urósł o 32,5%.

Udział internetu w torcie reklamowym ma się - zdaniem analityków eMarketera - stale powiększać. W bieżącym roku ma to być już 4,1%, za trzy lata już 5,7%.