Drogie komórki i zyskowny T-Online

Deutsche Telecom podał, że zysk grupy się zmniejszył o 1 mld euro w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku ze względu na wysokie koszty pozyskiwania nowych klientów telefonii komórkowych.

Tymczasem zależna od DT spółka internetowa T-Online wykazała wzrost sprzedaży o 59 procent w ciągu półrocza.

Inwestorzy najbardziej oczekiwali właśnie wiadomości o przedsięwzięciu internetowym największego operatora telekomunikacyjnego w Niemczech. Ostatnio pojawiły się pogłoski, że kondycja finansowa T-Online jest słaba i spowodowała dymisję jej prezesa. Jednak, jak wykazały pierwsze opublikowane wyniki spółki, wartość sprzedaży wyniosła 325 milionów euro (293,1 miliona dolarów), a liczba abonentów wzrosła od końca 1999 roku o 43 procent.

Cała grupa Deutsche Telecom wypracowała w ostatnim półroczu zysk brutto w wysokości 6,5 miliarda euro, co oznacza spadek o miliard euro w porównaniu z analogicznym okresem rok temu. Jako wytłumaczenie spadku zysku i rentowności firmy (o 7 procent) podano wysokie koszty pozyskania nowych abonentów przez T-Mobil, operatora telefonii komórkowej, który w ciągu pierwszej połowy tego roku zdobył 7 milionów klientów.