DoubleClick liczy na zyski z płatnych odnośników

Amerykańska firma oferująca rozwiązania z dziedziny e-reklamy zainteresowała się możliwością sprzedaży płatnych odnośników. W tym celu nabędzie za łączną sumę 65 mln USD firmę Performics, tworzącą oprogramowanie umożliwiające włączanie reklam do wyników wyszukiwania. Zdaniem DoubleClicka, przychody z tytułu płatnych odnośników mogą znacząco powiększyć zysk firmy – podał serwis CNet.com.

Prognozy rozwoju rynku płatnych odnośników są bardzo optymistyczne. Amerykańscy analitycy szacują, że w bieżącym roku wartość tego rynku wyniesie 2,1 mld USD. DoubleClick postanowił wykorzystać potencjał tego sektora. Firma chce przejąć Performics – gracza, który zajmuje się opracowywaniem mechanizmów umieszczania reklam w wynikach wyszukiwania. Dzięki tej transakcji DoubleClick zamierza poszerzyć swoją ofertę e-reklamy również o sprzedaż płatnych odnośników.

Transakcja DoubleClicka nie jest zaskoczeniem dla branży. Firma już wcześniej informowała o takich zamiarach.

Zdaniem DoubleClicka, przychody firmy Performics zwiększą się w tym roku o 50%.