DoubleClick zmniejsza stratę

W pierwszym kwartale br. strata DoubleClick wyniosła 6 mln USD – dziesięć razy mniej niż przed rokiem.

W pierwszym kwartale 2002 strata netto DoubleClick wyniosła 6 mln USD (4 centy na akcję). Rok wcześniej w analogicznym okresie firma odnotowała 60,4 mln USD straty netto. Zysk pro forma firmy w zakończonym 31 marca br. kwartale wyniósł 1,4 mln USD, podczas gdy przed rokiem DC miał ujemny wynik pro forma w wysokości 10,5 mln USD. Przychody w I kwartale wyniosły 83,7 mln USD i były niższe niż w I kwartale 2001, kiedy to DC sprzedał za 114,9 mln USD.

W uzyskaniu lepszego wyniku netto pomogło jednak obcięcie kosztów o 37% - z 83,9 mln USD do 52,8 mln USD. Jest to związane z dokonaną przez DoubleClick sprzedażą niemieckiego działu sprzedaży reklamy za 27 mln USD firmie United Internet (udziałowiec AdLINK Internet Media). Podobne posunięcie firma planuje też w stosunku do swojego amerykańskiego oddziału brokerskiego. Powstała w 1996 roku DC działał początkowo jako broker reklamy internetowej. Z czasem jednak firma coraz bardziej skupiała się na rozwoju i sprzedaży oprogramowania adserwerowego.