DoubleClick uruchamia giełdę reklamy online
- Piotr Zalewski,
- 06.04.2007, godz. 11:20
DoubleClick, firma która jest w trakcie rozmów akwizycyjnych z Google i Microsoft, rozpoczęła na terenie USA testy nowej usługi - giełdy sprzedaży reklam internetowych. Pod koniec tego roku produkt ma działać na całym świecie.
Giełda reklamy DoubleClick ( DoubleClick Advertising Exchange) pozwoli sprzedawcom powierzchni reklamowej na sprzedaż tych pozycji z oferty, które trudno sprzedać w tradycyjny sposób.
Sprzedawcy reklam będą mogli ustawić w systemie cenę wywoławczą jak również ustalić na jakich zasadach sprzedawana jest reklama, np. wykluczając niektórych reklamodawców, formaty czy treść. Z kolei reklamodawcy będą mogli na platformie DoubleClick wyszukiwać ofertę reklamową według kryteriów takich jak: format reklamowy, grupa docelowa itp.
DoubleClick zajmie się także realizacją transakcji finansowych pomiędzy stronami.
Giełda, na której będą sprzedawane przede wszystkim reklamy graficzne, będzie stanowić uzupełnienie bogatej oferty DoubleClick . DoubleClick Advertising Exchange będzie konkurować z podobną platformą uruchomioną w USA w zeszłym roku: Right Media Exchange.
Wraz z rozwojem rynku reklamy online, giełdy stają się niezbędne zarówno dla sprzedających jak i kupujących, mówi analityk Greg Sterling z firmy Sterling Market Intelligence. Reklamodawcy lubią giełdy, bo zapewniają im przejrzystość w procesie kupowania reklam, z kolei wydawcy mogą dzięki nim sprzedać powierzchnią reklamową, którą trudno było sprzedać wcześniej.
Jednak na rynku jest już kilka giełd sprzedaży reklam online, jeśli nie nastąpi konsolidacja rynku, żadna z nich nie będzie w stanie dostarczyć obiecywanej wartości: szerokiego wyboru oferty dla sprzedawców i reklamodawców. Na rynku nie będzie miejsca dla więcej niż dwóch graczy, mówi Sterling.
Patrz także: