DoubleClick: Wskaźniki w górę

Z raportu DoubleClick za trzeci kwartał br. wynika, że CTR wzrósł średnio o 8,2% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Największy wzrost zanotował sektor sprzedaży detalicznej i biznesowy, a spadek odczuwalny był w branży wydawniczej. Jednocześnie wskaźnik określający „otwieralność” ofert reklamowych przesyłanych poprzez e-mail utrzymał się na wysokim poziomie.

W trzecim kwartale br. średni wskaźnik CTR wyniósł 9,2% (w zeszłym roku było to 8,5%). Sektor handlu detalicznego osiągnął CTR na poziomie 8,8%, a biznesowy – 8%. W tych sektorach nastąpił największy skok w górę. Dobrze wypadła również branża produktów i usług (CTR na poziomie 11,2%) oraz turystyczna (8,5%).

Za to spadek odnotowali wydawcy. CTR obniżył się o 17,7% i wyniósł 9,3%.

Co ciekawe, wskaźnik „otwieralności” listów z reklamą przesyłanych za pośrednictwem poczty elektronicznej utrzymał się na wysokim poziomie. Podobnie jest ze wskaźnikiem, który określa dotarcie z ofertą do klienta, który wyniósł w minionym kwartale 88,2%. Zdaniem przedstawicieli DoubleClick wyniki są dość zaskakujące, zważywszy na fakt wciąż powiększającej się ilości spamu i stosowania coraz sprawniejszych filtrów antyspamowych.

Najlepsze wyniki w „docieralności” do klienta zanotowali wydawcy biznesowi (92,9%). Firmy zajmujące się handlem detalicznym mogły pochwalić się wynikiem 90,6%.