Dokąd płynie e-muzyczna fala?

Jakich nowości (usług, samej muzyki) możemy się spodziewać w najbliższym czasie?

Niedawno wprowadziliśmy najtańsze w Polsce dzwonki do telefonów komórkowych. Niedługo wprowadzimy teledyski oraz teksty piosenek. Dla naszych użytkowników mamy też przygotowanych wiele niespodzianek. Wkrótce pojawią się również pierwsze, bardzo atrakcyjne konkursy.

W jaki sposób użytkownicy najchętniej płacą za muzykę?

Użytkownicy iplay.pl najchętniej płacą poprzez konta w bankach internetowych takich jak mBank i Inteligo (ok. 55%). Wiele osób płaci również kartami kredytowymi (ok. 25%). Pozostałe metody to przelewy bezpośrednie z banków (ok. 10%) oraz płatność typu premium SMS (ok. 10%).

Pokrywają Państwo koszty umów z własnych finansów czy korzystają ze wsparcia inwestora - funduszu MCI?

Iplay.pl płaci za koszty. MCI jest inwestorem spółki i jako inwestor wspiera rozwój również poprzez wsparcie w finansowaniu inwestycji niezbędnych do rozwoju spółki.

Na jakie przychody liczy Pan w tym roku?

Iplay.pl ma ambitne, ale i realne plany, które są realizowane. Niestety nie mogę podać więcej informacji.

Czy iplay.pl planuje współpracę z portalami?

Tak, współpraca z portalami i ciekawymi serwisami tematycznymi jest częścią naszej strategii.

Rozumiem, że w grę wchodzi przede wszystkim Wirtualna Polska, Gazeta i o2.pl, bo zarówno Onet jak i Interia mają już swoje sklepy...

Nie potwierdzam, ani za zaprzeczam.

Jak zamierzają Państwo konkurować ze sklepem Onetu czy Interii?

Tak jak wspomniałem wcześniej, na pewno nie będziemy konkurowali tylko i wyłącznie liczbą oferowanych utworów. Obecnie w iplay.pl jest ponad 200 tys. utworów. Staramy się udostępniać ciekawą muzykę, taką, która jest albo popularna i poszukiwana, albo atrakcyjna i warto ją promować. Jesteśmy świadomi siły konkurentów, którzy mają łatwy dostęp do wielu użytkowników jednak my staramy się przede wszystkim skupić na jakości, na oferowaniu ciekawych usług, na dobrych relacjach z naszymi użytkownikami. Iplay.pl jest stworzony przez nas, to serwis dostosowany do warunków polskich i kierowany do Polaków, nie jest to jedynie kolejny sklep muzyczny. Łatwość nawigacji, specjalna wyszukiwarka oraz rozbudowany katalog, a także wysoka jakość plików powodują, że korzystanie z iplay.pl jest łatwe i przyjemne. Dowodem tego jest uznanie, jakim cieszy się iplay.pl wśród użytkowników. Bardzo się cieszmy, że w różnego rodzaju ankietach, plebiscytach czy porównaniach iplay.pl jest oceniany przez internautów wyżej niż konkurencja. Cieszymy się również z nagród i wyróżnień, które przyznają nam magazyny komputerowe i serwisy internetowe.

Iplay.pl, już w 2003 roku, jako pierwszy w Polsce zaoferował komercyjnie dostęp do muzyki online. Razem z innymi firmami kształtujemy ten rynek, a konkurencja, która będzie zapewne się nasilać służy przede wszystkim klientom. I bardzo dobrze!

Dziękuję za rozmowę.

Wywiad autoryzowany