Dochodowe e-Boże Narodzenie

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Nielsen NetRatings, 60% brytyjskich internautów w grudniu 2002 odwiedziło wirtualne sklepy.

Okres przedświąteczny to dla handlowców, coraz częściej także tych wirtualnych, prawdziwa żyła złota. Brytyjskie e-sklepy zanotowały w okresie przedświątecznym około 12,8 mln wizyt. Dla porównania, w tym samym okresie roku 2001, wizyt tych doliczono się 9,1 mln.

Według Nielsen NetRatings, największym na Wyspach wirtualnym detalistą był w 2002 r. Amazon. W samym tylko grudniu, jego strony odwiedziło 6,7 mln unikalnych użytkowników. Drugi pod względem popularności e-commerce, to eBay z 5 mln wizyt. Pozostałe serwisy, które pod względem popularności w grudniu 2002 r. zakwalifikowały się do pierwszej piątki to: Argos, Tesco oraz Kelkoo – wszystkie po około 2,5 mln wizyt.

Zgodnie ze statystykami, Wielka Brytania stanowi największy w Europie e-rynek detaliczny; 70% brytyjskich internautów dokonuje bowiem zakupów za pośrednictwem Sieci.