Dobry rok dla reklamy online w USA, nieznaczny spadek Google

Wydatki na reklamę online w USA w IV kwartale 2007 r. były o 28% wyższe niż w tym samym okresie roku ubiegłego i osiągnęły wartość 7,3 mld USD, wynika z danych firmy badawczej IDC. Co ciekawe, po raz pierwszy od dwóch lat Google nieznacznie straciło udział w rynku.

Zdaniem IDC udział Google w rynku reklamy online wyniósł w IV kwartale ubiegłego roku 23,7%, o pół pkt proc. mniej niż w III kwartale 2007 r. Biznes reklamowy Google rozwija się bardzo dynamicznie - w IV kwartale 2007 r., w stosunku do tego samego okresu roku poprzedniego, dynamika wzrostu sprzedaży reklam Google wyniosła 40%. Jednak w poprzednich kwartałach oscylowała ona w granicach 50%.

Gdyby doszło do fuzji Microsoft i Yahoo, to wspólny udział firm w torcie reklamy online, wyniósłby ok 17%, przewidują analitycy IDC. -W wyniku fuzji Microsoft-Yahoo na pewno nie znalazłoby się tam gdzie Google. Jednak dałoby to im dużo większe szanse na walkę, niż gdyby mieli toczyć ją w pojedynkę - komentuje Karsten Weide, dyrektor ds. badań Digital Marketplace w IDC.

Według IDC amerykański rynek reklamy online był w 2007 r. wart 25,5 mld USD.

IDC przeprowadza swoje analizy w oparciu m.in. o raporty kwartalne, wywiady z firmami, spotkania akcjonariuszy. W badaniu bierze udział 15 największych amerykańskich wydawców związanych z reklamą online.