Dobry rok dla Bet-at-home.com

Notowana na giełdach we Frankfurcie oraz w Wiedniu spółka bet-at-home.com na koniec 2008 roku osiągnęła zysk brutto 38,2 mln Euro, co stanowi wzrost o 63%. Polscy użytkownicy stanowią największą liczbę graczy w gronie obywateli szesnastu krajów, w których spółka bet-at-home.com prowadzi działalność.

Największym pod względem liczby użytkowników serwisem bukmacherskim w Polsce jest Ladbrokes.com, z którego korzysta 631 tys. real users (wg kwietniowej fali badania Megapanel PBI/Gemius). Kolejne miejsca to odpowiednio lotto.csa.pl, pl.betclic.com.

Miesięcznie z Bet-at-home.com korzysta w Polsce ok. 116 tys. użytkowników. Daje to serwisowi 9. miejsce wśród innych stron bukmacherskich. Polscy użytkownicy stanowią największą liczbę graczy w gronie obywateli szesnastu krajów, w których spółka bet-at-home.com prowadzi działalność.

"Zysk brutto wypracowany przez graczy polskich stanowi 21,5%, zaledwie ułamek procenta mniej, niż w przypadku graczy austriackich" - mówi Robert Raszczyk, dyrektor ds. marketingu bet-at-home.com. - "Polacy coraz chętniej obstawiają wyniki gry ulubionych drużyn w internecie. Wiąże się to z rosnącą popularnością zakładów sportowych on-line oraz coraz lepszymi wynikami naszych drużyn."

Dobry rok dla Bet-at-home.com

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, Kwiecień 2009 r.

Wyniki finansowe spółki odzwierciedlają tendencję wzrostową, typową dla całego segmentu rynku eGamblingowego. Bet-at-home.com AG odnotował wzrost zysku brutto z 23,4 mln Euro w 2007 roku do 38,2 mln Euro w roku 2008. Jednocześnie obrót wzrósł z 494,2 mln Euro w 2007 roku do 674,5 mln Euro w 2008 roku, czyli o 36,5%. Aktywa płynne na koniec grudnia 2008 wynoszą 16,9 mln Euro.

Papiery wartościowe przeznaczone do obrotu dają kwotę 16,9 mln Euro na koniec grudnia 2008 (2007:13,2 mln Euro). W pierwszym kwartale 2009 roku spółka sprzedała 60% udziałów w RaceBets GmbH (zysk ze sprzedaży to 2,2 mln Euro).

"Zarząd spółki spodziewa się dalszego wzrostu zysku netto, pomimo niestabilnej sytuacji ekonomicznej w wielu krajach Europy oraz braku spektakularnych wydarzeń sportowych w roku 2009" - mówi Robert Raszczyk, dyrektor ds. marketingu bet-at-home.com. - Prognozy przewidują wzrost zysku netto na koniec 2009 roku w wysokości 5%."