Dobra kondycja amerykańskiego e-commerce

Jak donosi New York Times, wartość handlu detalicznego online, przekroczyła w minionym roku w USA 45 mld USD.

Według najnowszych danych, opublikowanych przez amerykański departament handlu (Department of Commerce), w samym tylko czwartym kwartale ub. roku Amerykanie wydali na wirtualne zakupy dóbr konsumpcyjnych 14,3 mld USD, czyli o 28% więcej niż w trzecim kwartale. Należy jednak pamiętać, że w IV kw. mamy do czynienia z okresem przedświątecznym, tradycyjnie już bardzo dobrym dla handlowców.

Pomału ale sukcesywnie handel detaliczny online, powiększa swój udział w całym handlu detalicznym USA. W ostatnim kwartale 2002 roku, e-commerce stanowił 1,6% wartości rynku detalicznego, podczas gdy jeszcze w trzecim kwartale 1,3%.

Powyższe dane nie uwzględniają sprzedaży ofert turystycznych i biletów oraz usług maklerskich i brokerskich.