Do nowych mediów potrzeba nowego marketingu

Czy marka CR Media była istotnym elementem wyceny wartości firmy? Jakie inne niepoliczalne i nienamacalne zasoby firmy były brane pod uwagę w tej operacji? Słowem, czy warto było inwestować w markę i wizerunek firmy?

- Wzrost kursu akcji IGroup po informacji o fuzji odczytujemy jako efekt pozytywnego wizerunku CR Media orz wiary inwestorów w przyjętą strategię spółki. Dzięki temu kurs nie jest spekulacyjny, ale stanowi odbicie realnej wartości firmy i jej stabilnej pozycji. O wartości w dużej mierze zdecydował również fakt potwierdzonej efektywności CR Media na rynku internetowym, który obecnie bardzo rozgrzewa nastroje inwestorów. Nawet w czasie, gdy płękła bańka internetowa, CR Media, jako jedna z nielicznych firm, pokazało, że na tym wirtualnym biznesie można zarabiać całkiem realne pieniądze. Co do wizerunku, zawsze uważałem, że nic tak go nie buduje jak efekty podjętych działań.

Co oznacza dla polskiego online fuzja CR Media z Internet Group SA, ogłoszona w marcu tego roku?

- Dzięki połączeniu technologicznych kompetencji IGroup z marketingowymi CR Media Consulting, obie spółki będą mogły rozpocząć realizację strategii związanej z 4 głównymi obszarami użyteczności: platformą mediową, e-marketingiem, mediami online i platformą dla biznesu. Platforma mediowa - to przeniesienie na płaszczyznę internetową dotychczasowej działalności analitycznej i brokerskiej CR Media Consulting, a więc stworzenie i udoskonalenie narzędzi do planowania, optymalizacji i zakupu powierzchni oraz czasu reklamowego w taki sposób, aby kontrola nad całym procesem realizacji kampanii była w rękach użytkownika systemu. E-marketing i marketing mobilny - to narzędzia wspierające sprzedaż w Internecie i za pośrednictwem Internetu, a także kompleksowe usługi w zakresie mobilnych technologii, w tym pełne zarządzanie projektami z m-marketingu oraz doradztwo strategiczne i kreatywne. To także kompletny zestaw narzędzi do opracowywania i dystrybucji treści multimedialnych na telefony komórkowe, a także narzędzia m-marketingu, w tym interaktywna platforma SMS, MMS, WAP itp. Media online - to projekty integrujące funkcjonalności Internetu związane z nurtem Web 2.0: blogi, serwisy społecznościowe, dziennikarstwo obywatelskie, komunikacja tekstowa i głosowa, internetowe stacje radiowe, e-wydania itp., czyli wszystkie użyteczności, które na podstawie dostarczonych narzędzi użytkownik sam wypełnia treścią albo poprzez osobisty wybór decyduje o ich kształcie. Platforma dla biznesu - to internetowe narzędzia wspomagające działalność gospodarczą w ramach rozwijającego się projektu e-państwa, usprawniające funkcjonowanie przedsiębiorstw i ich kontakty z urzędami.

Czy wskutek fuzji działalność CR Media przesunie się w stronę Internetu? Czy też zamierzacie być równie aktywni we wszystkich wymiarach przestrzeni reklamowej?

- Internet stanowić będzie dominującą dziedzinę naszej działalności, a nasze kompetencje w innych dziedzinach będą wykorzystywane do tworzenia nowej jakości na styku mediów tradycyjnych i online (radio internetowe, e-wydania etc.), jednak zainteresowani będziemy wszelkimi zaawansowanymi technologicznie rozwiązaniami marketingowymi.

Porozmawiajmy o konkretach. Wśród zapowiedzianych nowych kompetencji firmy po fuzji znalazł się projekt planowania i zakupu powierzchni reklamowej w Internecie i poprzez Internet. Czy oznacza to, że powstanie internetowy sklep z powierzchnią reklamową? Dlaczego miałoby być od tego lepiej? Albo inaczej: komu będzie od tego lepiej?

- Na tym etapie trudno o szczegóły, ale platforma mediowa, którą chcemy wprowadzić, uwzględnia potrzeby firm znajdujących się na wszystkich etapach realizacji kampanii reklamowej. Podstawowym celem jest stworzenie narzędzia do komunikacji między reklamodawcami a mediami, które jednocześnie dawałoby dostęp do wszystkich danych potrzebnych do stworzenia kryteriów decyzyjnych. Wierzymy, że będzie to wartość dodana zarówno dla mediów (w tym niszowych i profilowanych, o które Pani pytała), dająca im dostęp do mediaplanów klientów, jak i dla reklamodawców, którzy dzięki temu uzyskają znacznie większą kontrolę nad realizowanymi przez siebie kampaniami.

Czy w Waszej nowej ofercie będzie coś szczególnie godnego polecenia naszym Czytelnikom - szefom działów marketingu?

- W mojej opinii trudno jest znaleźć obecnie firmę dającą tak szeroką skalę korzyści we współpracy marketingowej z klientem. Najważniejsza jest jednak nasza umiejętność poruszania się po zupełnie nowym obszarze rynku, jaką są społeczności internetowe. Do nowych mediów naprawdę potrzeba nowego marketingu.

Dziękujemy za rozmowę.