Do banku chętniej przez Internet

Według nowego raportu Nationwide, rośnie liczba osób korzystających w Wielkiej Brytanii z usług bankowych on-line.

W ciągu ostatniego roku liczba osób, które dokonują poprzez Internet przynajmniej części swoich operacji bankowych wzrosła z 5 do 11%. Oznacza to obecnie 4.3 mln, spośród 38,7 mln Brytyjczyków, posiadających konta bankowe, lub jedną trzecią wszystkich użytkowników Internetu na Wyspach.

Jednak tylko niewielka część klientów sieciowych banków dokonuje wszystkich typów transakcji poprzez Sieć. Tylko 17% klientów internetowych twierdzi, że to najważniejszy sposób kontaktowania się z bankiem. 62% z nich używa ponadto bankolinii, a około 80% czasem po prostu odwiedza jeden z oddziałów swojego banku.

Zdaniem dyrektora Nationwide, Steve’a Clode’a, coraz więcej ludzi określa Internet jako najważniejszy kanał kontaktu z bankiem. Nadal jednak ważna jest dla nich obecność pobliskiego oddziału instytucji. Pod tym względem e-banki w Wielkiej Brytanii zdają się podążać w kierunku wzorców amerykańskich, gdzie klienci korzystający przede wszystkim z usług bankowych online, chcą nadal mieć możliwość wyboru i zabezpieczenia w postaci tradycyjnego oddziału banku.

<i>Źródło: Europemedia.net</i>