Do Polski wchodzi konkurent home.pl

Przynajmniej tę największą firmę oferującą hosting stron internetowych, jako największego rywala na polskim rynku wymienia - uruchamiający dziś usługi w Polsce - niemiecki 1&1.

Firma chce mocno zatrząsnąć polskim rynkiem dostawców usług hostingowych oferując na dwa lata bezpłatne konta zarówno dla użytkowników indywidualnych, jak i firm. Zgodnie ze strategią 1&1, celem jest znalezienie się w pierwszej trójce największych dostawców tego typu usług. W Polsce są nimi:

  • home.pl (24 proc. udział w rynku i 444 tys. zarządzanych domen) ,
  • nazwa.pl (podobne udziały w rynku i liczbie domen) oraz
  • Az.pl (11 proc., 196 tys. domen. ).

Celem minimum 1&1 jest więc zarządzanie minimum ok. 200 tys. domen w Polsce. Dziś w pięciu krajach Europy - Niemcy, Austria, Hiszpania, Francja i Wlk. Brytania - oraz Stanach Zjednoczonych niemiecka spółka zarządza 11 mln domen i 7 mln kont pocztowych. Klienci obsługiwani są przez pięc centrów danych. Polscy będą obsługiwani przez data center w Karlsruhe w Niemczech. W Polsce - według danych 1&1 - aż 43% firm nie ma jeszcze strony internetowej i w tym spółka widzi szansę na wzrost.

Aby osiągnąć założone cele, spółka przygotowała tzw. Pakiet na Dzień Dobry. W ramach oferowanego przez 2 lata bezpłatnie pakietu, 1&1 proponuje m.in.: kreator stron WWW; 10 GB dysku; limit 3000 GB na transfer danych miesięcznie; do 100 kont e-mail (2GB na skrzynkę); możliwość prowadzenia własnego bloga i galerii zdjęć; systemy antyspamowe i antywirusowe; do 10 baz SQL; do 5 serwisów ftp; jedną listę mailinową; do 1000 subdomen oraz polskie wsparcie techniczne.

Za trzy miesiące firma zaoferuje - ale już w ramach wprowadzonych wówczas pakietów płatnych - pakiet biurowy online podobny do Google Apps.

Aktualizacja: 30 sierpnia 2010 12:14

Promocja na darmowy hosting trwa do 30 listopada, ale warto wejść na stronę www.1and1.pl i zapoznać się z pełną ofertą firmy.