Digital Avenue kupuje Fashionstyle.pl

Notowana na giełdzie internetowa grupa medialna Digital Avenue, podpisała umowę inwestycyjną zakładającą odkupienie większości udziałów w spółce prowadzącej popularną internetową grę dla fascynatek mody - Fashionstyle.pl.

Według raportu Gartnera, rynek gier MMO ma zwiększyć wartość o ponad 230% do roku 2015. Na nim działa właśnie serwis Fashionstyle.pl.

Fashionstyle.pl to ok. 250 000 zarejestrowanych graczek, które generują blisko 6 mln odsłon miesięcznie. Udziałowcem Fashionstyle.pl i jej prezesem zarządu pozostaje twórca gry - Ola Sitarska, jedna z najbardziej znanych polskich twórczyń startupów, laureatka Startup School i Startup Weekend. To kolejna akwizycja Digital Avenue w ostatnim okresie. Firma przejęła m.in. portal randkowy jakja.pl oraz portale dla kobiet i rodziców naobcasach.pl i tik-tak.pl. Grupa planuje dalsze przejęcia w segmencie lifestyle.

Digital Avenue to wydawca serwisu do dzielenia się zdjęciami Fotosik.pl oraz Styl.fm - kobiecego serwisu o modzie i urodzie. Grupa ta - oraz Ola Sitarska - planują dalszy rozwój Fashionstyle.pl. "W ramach grupy medialnej docierającej do blisko 3 mln realnych użytkowników miesięcznie, taki portal jak mój zyskuje wielką szansę na zdecydowane przyspieszenie dynamiki rozwoju i poprawę wyników finansowych" - mówi Ola Sitarska. "Gry online to dzisiaj jedna z najpopularniejszych form rozrywki przy użyciu komputera zarówno w Polsce, jak i na świecie. Wartość rynku gier w internecie ma tendencję wyraźnie rosnącą" - dodaje.

Według raportu Gartnera, rynek gier MMO ma zwiększyć swoją wartość do 2015 r. o ponad 230% w porównaniu z rokiem bieżącym. Różnorodność, łatwość dostępu i kontakt z innymi graczami online stanowią o sile przebicia gier internetowych. Rozrywka w sieci umożliwia szybszy i łatwy kontakt z graczami, co może stać się poważnym argumentem przeciwko pudełkowym aplikacjom i komputerowym grom offline. Motorem napędowym wzrostu na tym ryku jest dynamiczny rozwój Internetu, a także innowacje w grach, które przyciągają użytkowników obu płci i różnych grup wiekowych. "W Fashionstyle.pl gracz ma ogromne pole do popisu. Na chwilę przenosi się w internetowy świat mody. W świecie online może zrobić wszystko to, co w rzeczywistości nie byłoby tak szybko możliwe" - przekonuje Ola Sitarska.

"Dzięki tej akwizycji powiększamy portfolio Grupy Styl.fm o ciekawy, szybko rozwijający się, rentowny portal dla kobiecej grupy docelowej, w której Digital Avenue osiąga najlepszą oglądalność i wyniki finansowe. Planujemy że rozwój Fashionstyle znacząco wpłynie na dynamikę wzrostu Digital Avenue w tym segmencie" - przekonuje Piotr Wąsowski, prezes zarządu Digital Avenue.

Portale należące do Digital Avenue osiągnęły w I półroczu 2011 r. blisko 3 mln zł przychodów ze sprzedaży i ponad 354 tys. zysku operacyjnego. W analogicznym okresie roku 2010 wyniki te wyniosły odpowiednio 1,9 mln zł i 295 tys. zł. Zysk netto spółki wyniósł na koniec czerwca 2011 r. 314 tys. zł (wzrost o 15%), a wskaźnik EBITDA 521 tys. zł (wzrost o 23%).