"Diamentowa" kampania szamponu

Duże zainteresowanie mediów i konsumentów wzbudził pokaz w centrach handlowych w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu trzech "diamentów", a także ich kradzież. Jak się jednak okazuje, oba te wydarzenia były tylko częścią kampanii przygotowanej przez agencję interaktywną Artegence.

Zleceniodawcą całego przedsięwzięcia była firma Unilever, która chciała szumnie zareklamować jedną ze swoich marek - szampon Clear. Całe przedsięwzięcie zostało natomiast podzielone na kilka etapów.

Z początkiem września nastąpiła inauguracja strony internetowej www.cleardiamond.pl, z informacją o wystawie "diamentów" z Paryża; patronat medialny nad wystawą objęło Radio ZET.

Kolejnym etapem kampanii (5-7 września) była wystawa diamentów w trzech centrach handlowych: Złote Tarasy w Warszawie, Arkady Wrocławskie we Wrocławiu i Stary Browar w Poznaniu. Jak się jednak okazuje, prezentowane podczas wystawy diamenty: Solaris, Polaris i Lunaris, były jedynie imitacjami szlachetnych kamieni.

7 września zaaranżowana została "kradzież diamentów" równocześnie we wszystkich trzech lokalizacjach. Od tego dnia strona www.cleardiamond.pl zaczęła kierować wszystkich na stronę www.cokryjeprawda.pl.

"Diamentowa" kampania szamponu

www.cokryjeprawda.pl

Istotny dla całej sprawy jest fakt, że o wystawie pisały ogólnopolskie media. Oprócz serwisów internetowych jak Bankier.pl czy Wirtualna Polska haczyk połknął również dziennik Polska oraz popularny Teleexpres.

"Celem eventu "Clear Diamond", w którym wykorzystane zostały różnorodne metody dotarcia do konsumentów (Internet, ambient, materiały PR, radio) było zainteresowanie i - w sposób innowacyjny - zaangażowanie, konsumentów w grę detektywistyczną "Co kryje prawda", która stanowi drugi etap projektu. Z tego też powodu posłużyliśmy się elementami mistyfikacji i gry, co wymusiło konieczność zachowania tajemnicy", czytamy w informacji prasowej.

Po zakończeniu gry "Co kryje prawda", strona www.cokryjeprawda.pl kieruje internaute znowu na www.cleardiamond.pl, gdzie ma on odkryć, "że prawdziwym diamentem jest Clear". Z poziomu nowo otwartej strony, konsument zostaje zaproszony do wzięcia udziału w promocji szamponu marki Clear.