Demaskowanie Amazon

Serwis AdAge.com przyjrzał się uważnie strategii biznesowej sklepu. Nie zachwyciła. Ceny akcji Amazon są mocno zawyżone.

Od momentu powstania w 1994 roku, Amazon uzyskał 17,5 mld USD ze sprzedaży. Jego obecna giełdowa wartość to 16 mld USD. Według corocznego rankingu Business Week 100 najlepszych marek, Amazon jest na 66 miejscu.

Te liczby robią wrażenie. Jednak według AdAge.com, Amazon to kolos na glinianych nogach. Amazon miał duże problemy, by zacząć zarabiać - stracił 3 mld USD by dojść do zysków. Amazon ma - zdaniem AdAge.com - zbyt wysokie koszty działalności. Statystycznie rzecz ujmując, na każdym zarobionym dolarze tracił 17,1%.

Jak podaje AdAge.com, w ubiegłym roku Amazon miał zysk netto w wysokości 35,3 mln USD. Przy takim jego poziomie, aby odrobić straty, potrzebuje kolejnych 85 lat, choć możliwe jest, że mniej przy dobrej koniunkturze, na co liczą właściciele akcji.