Deloitte: Prognozy dla branży medialnej, telekomunikacyjnej i technologicznej na 2009 r.

Telekomunikacja. W branży telekomunikacyjnej utrzymujące się w 2009 roku spowolnienie gospodarcze może mieć negatywny wpływ na losy urządzeń smart phone - prognozują analitycy TMT Deloitte. Operatorzy mobilni, zainteresowani redukcją kosztów, a zarazem stanowiący główny kanał sprzedażowy dla tego typu telefonów, mogą bowiem rozpocząć weryfikację dopłat do sprzedawanych telefonów, które co roku kosztują branżę dziesiątki miliardów dolarów.

Producenci telefonów komórkowych muszą więc efektywnie przekonywać operatorów, że urządzenie smart phone może przynieść zwrot z inwestycji oraz opracować odpowiednie strategie marketingowe, by mimo kryzysu przyciągnąć i zdobyć klientów.

W raporcie poświęconym telekomunikacji zwrócono również uwagę m. in. na konieczność zainteresowania się operatorów sprzedażą aplikacji oraz obniżenia stawek rozliczeń za zakończenie połączenia w sieciach komórkowych.

Technologia. W dziedzinie technologii nastąpią znaczące zmiany na rynku komputerów osobistych. Rozpędu nabierze rynek netbooków dzięki udoskonalonym modelom z lepszymi procesorami i wystarczająco pojemnymi dyskami twardymi - brzmią prognozy Deloitte.

Choć netbooki mogą zagrozić racji bytu niektórym typom innych urządzeń komputerowych, dynamiczny rozwój rynku i aplikacji stworzy znaczące możliwości wzrostu dla większości istniejących typów urządzeń. Firmy technologiczne powinny więc skorzystać z rozwoju netbooków i wykorzystywać tanie, niskonapięciowe jednostki centralne netbooków w systemach typu home media, cyfrowych nagrywarkach wideo czy konsolach do gier.

Wśród innych znaczących trendów w obszarze technologii w raporcie wymieniono również wzrost zainteresowania zagadnieniami ochrony środowiska w branży IT przy jednoczesnym zwiększeniu wykorzystywania energii jądrowej. Zwrócono również uwagę na powstanie technologii SmartGrid (tj. "inteligentnej sieci energetycznej") oraz przewidziano, że klienci poszukiwać będą przede wszystkim produktów użytecznych i tanich w miejsce urządzeń sygnowanych popularną marką.

Raporty dostępne są tutaj.