Delikatesy w sieci - testujemy internetowe sklepy spożywcze

SuperSam24.pl

Delikatesy w sieci - testujemy internetowe sklepy spożywcze

Wygląd SuperSam24.pl przypomina czasy gdy królowało łącze dial-up...

Interfejs Supersam24.pl wygląda dosyć archaicznie, jednak spełnia swoje podstawowe zadanie. Znacznie gorzej przedstawia się sprawa wyszukiwarki, która np. nie potrafiła dla nas znaleźć żadnego produktu na zapytanie "pieprz". Robiąc zakupy w SuperSam24.pl warto też pamiętać, aby od razu na początku podać kod pocztowy strefy do której będą dostarczane zakupy. To dlatego, że zmiana kodu powoduje... wyczyszczenie koszyka. Podobną przypadłość ma również sklep Hipernet24.pl.

Przed dowiezieniem produktów otrzymaliśmy telefon od sklepu Bomi, który dostarcza zakupy w imieniu Supersamu24. Poinformowano nas, że nie ma: przyprawy oregano, lodów, oliwy i czekolady jakie zamówiliśmy, jednak przedstawiciele sklepu zaproponowali zamienniki.

Delikatesy w sieci - testujemy internetowe sklepy spożywcze

...można się o tym przekonać znajdując w sklepie tego typu napisy.

Byliśmy pozytywnie zaskoczeni, bo lody które dojechały były naprawdę zmrożone. Jednak kurier tak długo wypisywał fakturę (która w przypadku innych sklepów była gotowa do podpisu), że zdążyły się one rozpuścić.

Delikatesy w sieci - testujemy internetowe sklepy spożywcze

Suma punktów: 26

Plusy:

+szeroki wybór towarów

+nierozpuszczone lody

Minusy:

-dużo rozmów przed złożeniem zamówienia

-brak wielu towarów, które są w interfejsie

http://www.supersam24.pl

Hipernet24.pl (L'Eclerc)

Delikatesy w sieci - testujemy internetowe sklepy spożywcze

Hipernet24.pl to wirtualny odpowiednik hipermarketu L Eclerc.

Internetowy Hipernet24.pl oferuje dokładnie ten sam asortyment co rzeczywisty hipermarket L'Eclerc. Identyczne są ceny, w tym promocje. Sklep miał najniższe ceny spośród testowanych, jednak bardzo wysokie okazały się koszty transportu. 25 zł to rekord spośród testowanych przez nas sklepów.

Obsługa sklepu jest dosyć wygodna, niestety wyszukiwarka nie działa tak jak powinna. Np. po wpisaniu frazy "papryka zielona" odnajduje mnóstwo produktów - wszystkie, które zawierają bądź słowo "papryka", bądź "zielona". Mało intuicyjne jest też dodawanie produktów do koszyka.

Opisy są dosyć wyczerpujące, a produkty opatrzone zdjęciami. Zamówienie jest potwierdzane telefonicznie.

Zakupy dotarły do nas minimalnie spóźnione, o około 10 min. Zapakowane były w kartony i torby foliowe. Co prawda żaden produkt nie został zniszczony, ale z kurczaka lała się woda, przez co zmokły trochę inne towary.

Delikatesy w sieci - testujemy internetowe sklepy spożywcze

Suma punktów: 27

Plusy:

+niskie ceny

+bogaty wybór

+opisy i zdjęcia

Minusy:

-bardzo wysokie koszty transportu

-kiepskie opakowanie

http://www.hipernet24.pl

Piotr i Paweł

Delikatesy w sieci - testujemy internetowe sklepy spożywcze

Interfejs sklepu Piotr i Paweł jest wygodny

Piotr i Paweł to ogólnopolska sieć sklepów spożywczych. Firma od kilku lat sprzedaje również w internecie. Taką usługę oferuje w kilku miastach: Warszawie, Bydgoszczy, Poznaniu i Wrocławiu.

Zamówienie przebiegło bezproblemowo, sklep ma wygodny interfejs, dobrze działa wyszukiwarka. Po złożeniu zamówienia, wieczorem, odezwał się telefon. Miła Pani zapytała, czy może zamienić jeden z produktów - ser sypany typu parmezan - na ten sam, tyle że innej firmy.

Zamówienie dotarło na drugi dzień - dostarczył je minimalnie spóźniony kurier w firmowym ubraniu Piotra i Pawła. Zdziwiło nas trochę, że kwota do zapłacenia była o ok. 25 zł niższa niż przy złożeniu zamówienia. Przy oględzinach zakupów okazało się, że brakuje bardzo istotnego produktu - mięsa na kotlety schabowe! Nikt nas wcześniej nie poinformował, ani nie zaoferował zastępnika. Byliśmy rozczarowani.

Nasze niezadowolenie spowodowały także... zupełnie rozpuszczone lody. Jak się jednak później okazało, zamrożonych lodów nie potrafi dowieźć właściwie żaden z testowanych sklepów.

Delikatesy w sieci - testujemy internetowe sklepy spożywcze

Suma punktów: 27,5

Plusy:

+wygodna obsługa sklepu

+szeroki wybór towarów

+funkcjonuje w kilku miejscowościach w Polsce

Minusy:

-brak opisów

-nie dostarczono jednego z produktów

http://www.e-piotripawel.pl/

A.pl

Delikatesy w sieci - testujemy internetowe sklepy spożywcze
A.pl to spożywczak należący do giełdowej spółki Action. Sklep działa na terenie Warszawy i okolic.

Zamówienie w A.pl przebiegło gładko, sklep charakteryzuje się wygodnym interfejsem. Trochę kłopotów sprawiała wyszukiwarka, ale pomógł sensowny podział na kategorie. Większość produktów opatrzona jest zdjęciem i wyczerpującym opisem, jednak nie udało nam się kupić wszystkiego co chcieliśmy - zabrakło m.in. świeżego kurczaka.

Ucieszyło nas, że nic nie musimy zapłacić za transport, dzięki czemu A.pl okazał się sklepem relatywnie tanim.

Produkty dojechały na czas, dowiózł je kurier w stroju firmowym. Opakowanie zakupów było średnie - plastikowe torby firmowe.

Zabraliśmy się za rozpakowywanie. Na pierwszy ogień poszła czekolada, która okazała się... nieświeża. To samo było z jajkami. A.pl był jedynym sklepem spośród testowanych, który dostarczył nieświeże produkty, za co otrzymał o 3 punkty mniej niż konkurenci.

Suma punktów: 28,5

Delikatesy w sieci - testujemy internetowe sklepy spożywcze

Plusy:

+dobre opisy i zdjęcia produktów

+atrakcyjne ceny

+niskie koszty transportu

+wygodny interfejs

Minusy:

-nieświeże produkty

-czasem niesprawne wyszukiwanie

http://www.a.pl