Czy wrócą złote czasy dotcomów?
- 18.03.2002, godz. 07:00
Ostatnie wskaźniki ekonomiczne pozwalają liczyć na poprawę koniunktury. Ale czy kiedykolwiek wróci internetowa gorączka z końca lat dziewięćdziesiątych?
"Nie będzie już takiego boomu jak w końcu lat 90., podobnie jak w całej ekonomii i na giełdzie, przez najbliższe 10-15 lat" - stwierdził Andy Bartels, analityk Giga Information Group.
Według analizy NewsFactor, niektórzy przedstawiciele branży związanej z nowymi technologiami pozostają optymistami. "Innowacje technologiczne pomogą w uzdrowieniu sytuacji gospodarczej, a związek wzrostu gospodarczego z rozwojem technologii będzie w najbliższych latach rósł" - powiedział Craig Barrett z Intela.
Zdaniem niektórych obserwatorów rynku, w ciągu najbliższych 3-5 lat, powstanie więcej bezprzewodowych adresów internetowych, niż było do tej pory w całej historii "kablowego" Internetu.
Jest jednak wielu sceptyków. Peter Chernin, prezes News Corporation, uważa, że "nie istnieje skuteczny model biznesu" dla działalności w Internecie, i że może to być jedynie medium służące do promocji. Wciąż trwają redukcje zatrudnienia i zamykanie firm internetowych. Również koszty i wartość dot-comów jest liczona o wiele bardziej surowo i skrupulatnie niż kiedykolwiek dotąd.