Czy Internet dogania telewizję?

Najnowsze badania Nielsen Media Research na zlecenie Television Bureau of Advertising (TVB) wykazały, że ponad dwukrotnie zmniejszyła się różnica w czasie, jaki młodzi Amerykanie poświęcają na oglądanie telewizji i korzystanie z Sieci. Czy Internet może wyprzedzić telewizję?

Według badań z czerwca 2006 r., większość respondentów w wieku 18-34 lat, poświęcała dziennie 137,4 minuty więcej na oglądanie telewizji niż na surfowanie w sieci. Najnowsze badania Nielsen Media Research na zlecenie Television Bureau of Advertising (TVB) wykazały, że obecnie różnica zmniejszyła się do 1 godziny.

Internet jest najpopularniejszym medium wśród ludzi do 25 roku życia. W sierpniu 2007 roku JupiterResearch i Ipsos przeprowadziły badania, według których amerykańscy konsumenci w wieku 18-24 lat w ciągu tygodnia spędzają w sieci dwie godziny więcej niż przed telewizorem.

Wśród ludzi powyżej 25 roku życia najpopularniejszym medium pozostaje telewizja. Gdyby jednak trend widoczny w badaniach przeprowadzonych na zlecenie TVB utrzymywał się dalej, to za około dwa lata konsumenci w wieku 18-34 lat mogą poświęcać tyle samo czasu na oglądanie telewizji, co na przebywanie w Sieci.

Internet staje się coraz popularniejszy wśród ludzi w wieku powyżej 35 lat. Ekspansja Sieci w tym przedziale wiekowym postępuje systematycznie, choć najwolniej. Konsumenci po 35 roku życia wciąż najchętniej korzystają z telewizji.

"Amerykańskie badania wskazują na zmniejszanie się dystansu między Internetem a telewizją. Podobna analiza w Polsce mogłaby przynieść zbliżone rezultaty - około 70% polskich internautów jest w wieku 18-39 lat. Nie ulega wątpliwości, że Internet osiągnął znaczną przewagę techniczną i funkcjonalną nad telewizją, stąd wynika jego postępująca ekspansja" - twierdzi Łukasz Wołek, Managing Director agencji interaktywnej EURA7.