Czy ty, America Online bierzesz tego oto Time Warnera...

Robert W. Pittman może być - jak twierdzą niektórzy - człowiekiem potrafiącym pojednać dwa skłócone obozy. Pracował on zarówno w Time Warner, jak i w AOL, jest więc traktowany przez jednych i drugich jak "swój człowiek". Być może będzie on w stanie zbudować most nad przepaścią dzielącą filozofie obu firm. We wczesnym etapie rozmów nad strukturą nowej spółki R. Pittman i Richard D. Parsons zostali wyznaczeni na stanowiska szefów od działalności operacyjnej. Case został przewodniczącym rady nadzorczej, a Levin prezesem firmy. Pittmanowi przypadło w udziale kierowanie częścią internetową (w tym America Online) oraz czasopismami i telewizją. Parsons będzie odpowiedzialny za prowadzenie działów ukierunkowanych na zasoby, które tworzą i sprzedają swoje produkty w kanale dystrybucyjnym, czyli działów produkujących filmy, muzykę i książki. Dziedzina tego ostatniego wygląda na mniej atrakcyjną, gdyż nie jest ściśle związana z nowymi technologiami, a stworzenie analogicznych produktów w wersji online jest trudne. Wtajemniczeni przewidują, że Parsons wkrótce zacznie się rozglądać za innym zajęciem.

Pierwszym zadaniem Pittmana będzie pogodzenie odmiennych podejść do kwestii prezentowanych zasobów.

Time Warner jest renomowaną firmą medialną, która będzie chronić swe prawa do treści medialnych, jest to bowiem jej własność intelektualna.

AOL natomiast posługuje się własnymi technologiami do wykorzystywania zasobów nie będących jego własnością. "Firma AOL nie rozumie, ile warte są jakościowo treści medialne" - powiedział jeden z byłych pracowników Time Warner. "Wartość informacji publikowanych na stronach AOL jest wyceniana na podstawie zysków wpływających do firmy" - dodaje. Utrzymuje on, że abonenci AOL są "na sprzedaż", a kupi ich ten, kto da najwięcej. Przykładem jest strona zawierająca wiadomości gospodarcze, na której najbardziej eksponowane są linki do CBS MarketWatch. com. CBS płaci 21 mln USD za reklamy i umieszczanie na AOL własnych wiadomości. Pozostaje więc pytanie, jak w tym układzie będą się prezentowały produkty Time Warner?

Larry Kramer, główny menedżer CBS MarketWatch. com, twierdzi: "Będą (AOL) bardzo się starać, by włączyć do gry CNN i CNNfn. Ale przez następnych kilka lat muszą szanować zawarte umowy. Nikt nie będzie starał się ich przekonać, by nie zarabiali pieniędzy".

Umowy podpisywane przez AOL często zawierają wymóg włączenia serwisu America Online do stron partnera. I tak np. E-News umieszcza na stronach AOL wiadomości ze świata rozrywki. Zobowiązało się również opisywać wydarzenia, związane z fuzją AOL i Time Warner. Tego typu umowy powodują zdenerwowanie menedżerów z Time Inc. W czerwcu br. Case stwierdził, iż AOL będzie nadal podpisywać umowy partnerskie z wieloma różnorodnymi firmami. "Niedawno przedłużyliśmy umowę z CBS, dotyczącą dostarczania wiadomości" - powiedział Case. "Jesteśmy zachwyceni, że CNN znalazło się wśród nas. Jesteśmy przekonani, że gdy fuzja dojdzie do skutku, CNN pojawi się na naszych stronach.