Czeski eBanka zablokował płatności on-line

Dawny Expandia Banka, największy czeski bank internetowy nieoczekiwanie zablokował wszystkie wydane karty płatnicze, w większości debetowe, wydane przez EC/MC, używane do płatności on-line.

Kierownictwo banku przesłało swoim klientom - posiadaczom kart, którzy nie dokonywali dotychczas płatności poprzez Internet, informację, że w kwietniu nie będą mogli wykorzystywać w tym celu swoich kart. Klienci mogą odblokować swoje karty osobiście lub za pośrednictwem call center, lecz zostaną wówczas obciążeni opłatą manipulacyjną. Teoretycznie użytkownicy mogą odblokowywać kartę przy okazji każdej transakcji i następnie ponownie ją blokować, jednak wiąże się to z każdorazowym ponoszeniem opłat.

Mogą również jednorazowo odblokować kartę, jednak będą wówczas mieli kłopot przy ewentualnej reklamacji nielegalnego przypadku użycia karty.

Posunięcia eBanka zaskoczyły całą opinię publiczną w Czechach. Bank jest instytucją czysto internetową i zawsze promował dokonywanie zakupów on-line. Dotychczas przedstawiciele eBanka nie wyjaśnili powodów swoich działań. W opinii komentatorów, nagłe posunięcie spółki wiąże się z kwestią zapewnienia bezpieczeństwa transakcji internetowych. Można ponadto oczekiwać, że po uporaniu się z kłopotami technicznymi, bankowi trudno będzie ponownie odzyskać zaufanie klientów.

<i>Źródło:Europemedia.net</i>