Czerwcowy ranking serwisów tematycznych

PUBLICZNE

Ngo.pl, portal organizacji pozarządowych jest czerwcowym liderem kategorii tematycznej "Publiczne" - przyciągnął 670 tys. użytkowników.

Na 2. miejsce z 5. wskoczyła policja.gov.pl.

Serwisy internetowe wyższych uczelni (UW, AGH) które w maju otwierały zestawienie tracą na popularności, acz wciąż utrzymują się w czołówce zestawienia.

Środek tabeli zajmują serwisy rządowe funkcjonujące w domenie gov.pl

EROTYKA

W kategorii "Erotyka", dzięki awansowi z 5. na 4. miejsce, swoją pozycję umacnia Wp.pl. Spory dystans dzieli jednak portal do kolejnych graczy, działających już w branży stricte pornograficznej. Do zrównania się ze znajdującym się na 3. pozycji serwisem Zbiornik.com, Grupa Wp.pl potrzebaowałaby ponad 300 tys. dodatkowych użytkowników.

Bardzo udany debiut w kategorii zalicza o2.pl - erotyka. Grupa zajmuje obecnie 9. pozycję, z zasięgiem na poziomie 3,95 proc. Wzrost portalu w omawianej kategorii jest wynikiem szybko rosnącej popularności serwisu Popsex.pl, który w ciągu miesiąca powiększył grono odbiorców o 250 tys. nowych osób.

Innym debiutantem w kategorii jest YouPorn.com (znalazł się na 17. pozycji). Według rankingu Alexa.com, YouPorn.com jest jednym z najpopularniejszych serwisów pornograficznych na świecie, jest więc spora szansa, że również w Polsce znajdzie swoich zwolenników.

BUDOWNICTWO

Z wysokiego 6. miejsca powędrował w dół stawki portal Interia, a konkretnie należące do niego serwisy budowlane. Warto dodać, że "Budownictwo i nieruchomości" to jedna z mniej obleganych przez internautów kategorii. Dlatego wystarczył minimalny spadek zasięgu Interii (w tym przypadku o 0.1 proc.), by ta powędrowała w dół o 4 oczka. Oczywiście nie bez znaczenia były też rosnące zasięgi konkurencji.

Przypomnijmy, że jeszcze dwa miesiące temu Interi nie było wcale w kategori "budowlanej". Pojawiła się dopiero w zeszłym miesiącu, wsparta zasięgiem seriwsu Deccoria.pl, który wcześniej zaliczany był do kategorii "Społeczności".

Kto spada? Z 8. na 10. pozycję Grupa e-budownictwo.pl.

PRACA

Grupa Allegro dzięki pozyskaniu ponad 300 tys. nowych użytkowników awansuje o 4 oczka zajmując w czerwcu szóstą lokatę w kategorii "Praca".

Kto traci? Niewielkie spadki notują: Praca.pl (z 5. na 7.lokatę) oraz Gratka.pl (z 8 na 9 miejsce), znacznie poważniej na 14 miejsce (z 9.) spada serwis Szybkopraca.pl. Serwisy rekrutacyjne Grupy Gazeta.pl - lidera stawki, już o krok od przekroczenia progu 2 mln użytkowników.