Czerwcowy ranking serwisów tematycznych

BIZNES, FINANSE, PRAWO

Kategoria "Biznes, finanse, prawo" jest jedną z tych, w których Onet.pl czuje się jak ryba w wodzie. Mimo, że niektórzy zarzucają portalowi sporą opieszałość w rozwijaniu tego segmentu, to wygląda na to, że użytkownicy Onet.pl biznes lubią. W okresie miesiąca serwisy biznesowe Grupy Onet zwiększyły swoją przewagę nad konkurencją o 200 tys. nowych użytkowników, co przełożyło się na delikatny (o 1 pkt. proc.) wzrost zasięgu. Mimo to, jednocześnie spadła liczba odsłon wykonywanych na tych serwisach - o blisko 10 mln.

Wygląda na to, że coraz prężniej rozwijają się serwisy biznesowe należące do Grupy o2.pl. Od zeszłego miesiąca, wszystkie łącznie zdołały przyciągnąć 214 tys. nowych użytkowników, co przyłożyło się na dodatkowy milion wygenerowanych odsłon i niewielkie 1,25 dodatkowego punktu procentowego zasięgu.

W skład grupy tworzącej ofertę biznesową spółki o2.pl wchodzą: Hotmoney.pl, Prawosos.pl, Notowany.pl, Mbank.o2.pl i Bankowo.pl. Który z tych serwisów najbardziej przyczynił się do opisywanego wzrostu? Hotmoney.pl, którego odwiedzany jest obecnie przez 447 tys. osób.

Kto traci? Po udanym zeszłomiesięcznym debiucie spory spadek w tabeli zalicza Dziennik Internautów. Znajdujący się w maju na 13. lokacie serwis obecnie ląduje na 18.

SPORT

Serwis kfd.pl z 11. miejsca wskakuje na siódme przyciągając w czerwcu 327 tys. użytkowników (ciekawe, który z liderów stawki i kiedy zdecyduje się na podpisanie z nim umowy o "partnerskiej" współpracy?). Trzy oczka wyżej pnie się w wyścigu sportowym Grupa Axel Springer. Czerwcowe Rozgrywki Ligi Światowej Siatkówki zostawiły swój ślad w wynikach Megapanelu PBI/Gemius - w zestawieniu najpopularniejszych witryn sportowych pojawił się serwis siatka.pl.

Pierwsza piątka bez zmian - prym w dostarczaniu informacji sportowych w polskiej sieci dzierżą właściciele największych portali.

MOTORYZACJA

Serwisy motoryzacyjne Grupy Onet, mimo iż straciły nieco na zasięgu utrzymały w czerwcu swą drugą lokatę; liderem tradycyjnie już pozostaje otoMoto.pl, które przyciągnęło dodatkowych 100 tys. internautów. Grupa o2.pl tracąc 80 tys. użytkowników spada na 10 miejsce.

Kto traci? Prawie o połowę spadło zainteresowanie serwisem agregującym ogłoszenia wroom.pl, który z liczbą 233 tys. użytkowników zamyka czerwcowy ranking serwisów motoryzacyjnych.

MAPY I LOKALIZATORY

W czerwcu - co nie dziwi z racji zbliżających się wakacji - większość serwisów skategoryzowanych w kategorii Mapy i lokalizatory zwiększyły swoje zasięgi. 0 4 pkt proc. poprawiła się Grupa Google, a z Zumi.pl skorzystało na 300 tys. nowych użytkowników. Lokalizator targeo.pl jedynie miesiąc znajdował się w pierwszej trójce, w czerwcu z 3. miejsca zepchnięty został oczko niżej przez serwis szukacz.pl.

TURYSTYKA

Ponad pół tysiąca internautów więcej niż w maju skorzystało z internetowego serwisu Pkp.pl, który w czerwcu odnotował zasięg rzędu 13 proc. tracąc już naprawdę niewiele do lidera zestawienia serwisów turystycznych - Grupy Onet. Trzy lokaty wyżej pnie się Meteor24.pl (640 tys. real users).

W zestawieniu pojawia się Grupa Allegro, co z pewnością było celem "porządków" w grupie i wydzielenia odrębnego serwisu turystycznego: otoWakacje.pl.

Widoczny spadek w czerwcu (o 4 miejsca) odnotowała Grupa EasyGo.pl, która w lipcu połączyła się z dotychczasowym konkurentem - Wakacje.pl.