Cyfrowa muzyka powoli wypiera CD
- Zuzanna Szybisty,
- 26.11.2007, godz. 10:44
Coraz większe zyski przemysłu muzycznego pochodzą z cyfrowych platform. Według raportu JupiterResearch, do 2012 r. ponad 30% amerykańskich konsumentów będzie kupowało muzykę przez internet.
Pomimo wzrostu przychodów ze sprzedaży muzyki w postaci cyfrowej, w ciągu najbliższych lat przemysł muzyczny zanotuje znaczne straty w związku ze słabą sprzedażą tradycyjnych płyt CD.
Analitycy przewidują, że zyski ze sprzedaży muzyki w postaci cyfowej wzrosną do 3,4 mld USD, ale to nie zrekompensuje strat całego przemysłu muzycznego, który traci nie tylko na małej sprzedaży płyt, ale i na nielegalnym ściąganiu piosenek z internetu.
- Oznacza to, że cyfrowa muzyka nie pomoże przemysłowi muzycznemu stanąć na nogi i rozwijać się szybciej- uważa David Card z JupiterResearch.
Do 2012 r. zakup muzyki przez internet przyciągnie wielu klientów, ale nie większości, którzy wciąż przyzwyczajeni są do tradycyjnych płyt lub darmowej muzyki w sieci.
Źródło: eMarketer