Coraz więcej reklamy w kinach

Drugi rok z rzędu reklama kinowa w USA zanotowała dwucyfrowy wzrost przychodów w stosunku do ubiegłego roku. Jak podał Cinema Advertising Council, łączna kwota wydatków na reklamę w kinach w 2007 wyniosła 539,95 miliarda USD.

Jest to 18,5 % wzrost w stosunku do roku 2006, w którym wzrost z kolei wyniósł 15 % w stosunku do roku 2005. W miarę, jak stacje telewizyjne tracą widzów, kina odnotowują stały wzrost odwiedzin - 1.4 miliarda widzów w USA i Kanadzie w 2007 r. i 1.39 miliarda widzów w 2006 r. Również przychody ze sprzedaży biletów kinowych po raz kolejny wzrosły i przekroczyły rekordowy poziom 9.27 miliarda USD.

Nie bez znaczenia dla wyników oglądalności telewizji i decyzji o przesunięciu budżetów reklamowych z telewizji do sal kinowych był strajk scenarzystów telewizyjnych, który trwał od listopada 2006 do marca 2007. W tym czasie MediaVest przesunął do kin 20 do 30 milionów dolarów z budżetów największych klientów, takich jak Procter&Gambler.