Coraz więcej mediów elektronicznych jest i będzie w kampaniach reklamowych

W ciągu trzech lat wzrosła popularność wykorzystywania e-mail oraz wideo online w działaniach marketingowych przedsiębiorstw - wynika z badania Digital Marketing Association pt. "Integrated Marketing Media Mix". I trend ten będzie się utrzymywał.

Raport Digital Marketing Association dowodzi, iż wzrasta udział marketingu online w kampaniach reklamowych przedsiębiorstw. I zauważyć można jego zależność od wielkości firmy oraz charakteru prowadzonych działań (B2B czy B2C).

Badanie wykazało, że wśród marketerów największym zainteresowaniem w grupie mediów elektronicznych cieszy się e-mail (blisko 76% respondentów przyznało, iż częściej i więcej wykorzystuje e-mail w kampaniach reklamowych), na drugim miejscu uplasował się marketing w wyszukiwarkach (63%), na trzecim reklama wideo (61%).

Deklaracje badanych marketerów sugerują, iż obrany kierunek rozwoju będzie utrzymywany i sukcesywnie wzrastać będzie udział marketingu online w prowadzonych przez nich kampaniach reklamowych. 81% respondentów przyznało, że z pewnością nadal stawiać będzie na e-mail, podobnie rzecz ma się mieć z marketingiem w wyszukiwarkach. W dalszej kolejności marketerzy inwestować będą w nowe media, kampanie URL/PURL, wideo online oraz reklamy w formie bannerów i pop-up'ów, a także w reklamy mobilne.

Na przeciwległym biegunie zainteresowań marketerów znalazły się tradycyjne media offline (np. katalogi reklamowe, ulotki, magazyny i czasopisma) - respondenci o wiele rzadziej wymieniali te formy promocji jako przykłady działań, w które szczególnie opłaca się inwestować.

Co ciekawe, badanie Digital Marketing Association pt. "Integrated Marketing Media Mix" wykazało również, że firmy mniejsze (do 100 pracowników) w porównaniu do większych przedsiębiorstw (ponad 101 pracowników) częściej wykorzystują: subskrypcję RSS (18% vs 11%), blogi (32% vs 24%) oraz serwisy społecznościowe (28% vs 23%).

Analitycy DMA podkreślają jednak, iż mimo widocznego i deklarowanego wzrostu popularności dla marketingu internetowego, w najbliższych latach tradycyjny marketing offline wciąż stanowić będzie podstawę większości kampanii reklamowych. A promocja dokonywana za pośrednictwem mediów elektronicznych uzupełni jedynie przekazy offline i występować będzie "obok" nich a nie "zamiast".

Źródło: http://www.marketingcharts.com