ComScore zmienia sposób prezentacji wyników

Jedna z najpopularniejszych firm badawczych na świecie zmienia metodologię badań, aby umożliwić reklamodawcom przebicie się przez mniejszość najaktywniejszych internautów.

ComScore podzieliło internautów na trzy grupy, w zależności od tego, jak często korzystają z internetu. 20% najaktywniejszych to tzw. heavy users, 30% to medium users, a 50% to light users. Taki podział ma ułatwić zmierzenie rzeczywistego ruchu na witrynach.

Na początku lipca inna firma Nielsen/NetRatings zdecydowała się na zmianę swojego głównego miernika popularności stron, uznając, że czas jest bardziej miarodajny od liczby odsłon.

Najczęściej w badaniach internetu podaje się średnią ilość godzin, jaką w danym miesiącu spędzili internauci. Według wyników comScore, przeciętny Amerykanin korzystał z internetu w maju niemal 29 godzin. Jednak, jeśli rozbijemy ten wynik na poszczególnych użytkowników, to wychodzi, ze heavy users spędzili 97 godzin, a light users zaledwie 3,6 godziny.

- Wszyscy wiemy, że niewielka liczba osób konsumuje ogromne ilości stron - mówi Bob Ivins z comScore. - Jeśli patrzymy tylko na średnie wyniki, jesteśmy w niebezpieczeństwie, że docieramy tylko do najaktywniejszych użytkowników.

Według comScore podział użytkowników pod względem ich aktywności w internecie, ułatwi reklamodawcom docieranie do wszystkich internautów, a nie tylko do mniejszości, jaką stanowią heavy users.

Źródło: Financial Times