Co odstrasza internetowych wyborców?

Kampania prezydencka może być z powodzeniem prowadzona w Internecie. O jej skuteczności decydują sposoby, jakimi kandydat chce dotrzeć do swoich wyborców. Z badania sponsorowanego przez Center for Democracy and Citizenship wynika, że wysyłanie przez polityków agitujących e-maili może jedynie zniechęcić młodych internautów.

Wyniki badania podała agencja Reuters. Ankietę przeprowadzono wśród tysiąca użytkowników Sieci, którzy mają od 15 do 24 lat. Młodzi internauci wskazali, że irytuje ich kampania wyborcza prowadzona za pomocą poczty elektronicznej. Tym samym politycy, którzy w tej sposób dokonują agitacji, tracą głosy młodych ludzi zamiast je zyskiwać.

Zdaniem ankietowanych, skuteczniejszą kampanię można przeprowadzić, posługując się blogiem lub prowadząc dyskusje w chatroomach. Internauci zaznaczyli, że chętniej zaznajomią się z programem wyborczym danego kandydata, gdy będą mogli poczytać o nim na stronie WWW albo porozmawiać z politykiem przez Sieć.

Bez wątpienia Internet coraz częściej wykorzystywany jest do prowadzenia politycznych kampanii. O roli Sieci w przygotowaniach do amerykańskich wyborów prezydenckich donosiliśmy już wcześniej: http://www.internetstandard.pl/news/62690.html